۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۱۰۳۰۸۷
ترجمه اختصاصی خطوط؛ در مورد زندگی زناشویی موفق
هیچ ازدواجی کامل نیست، اما زوج‌ها یاد می‌گیرند که چند مساله را بفهمند و پس از سال‌ها زندگی مشترک با یکدیگر هماهنگ شوند. چه نامزد باشید، چه تازه ازدواج کرده‌اید یا پانزده سال متاهل باشید، عشق، صداقت، همدلی و مراقبت از یکدیگر در هر رابطه‌ای بسیار موثر است. اگر به دنبال نکاتی برای زندگی زناشویی موفق هستید، پس این گزارش را بخوانید.
کد خبر: ۱۸۲۵۹

فرمول خوشبختی


 به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی خطوط؛ بدانید که هر زوجی منحصر به فرد است و آن‌چه برای پدربزرگ و مادربزرگ یا پدربزرگتان یا بهترین دوستتان و همسرش مفید است، ممکن است نقطه مقابل آن‌چیزی باشد که برای شما و شریک زندگیتان مفید است. اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید از همه آن‌ها یاد بگیرید! هر ازدواج یا رابطه بلندمدت دستور‌العمل مخفی خود را برای موفقیت دارد و شنیدن صحبت‌های دیگران ممکن است به شما انگیزه دهد که خودتان را کشف کنید. به نکاتی برای ایجاد یک رابطه قوی و طولانی مدت نگاهی بیندازید.

هرگز قدرت "دوستت دارم" را دست کم نگیرید

باور کنید یا نه، این سه کلمه جادویی می‌توانند تغییرات زیادی در زندگی زناشویی شما ایجاد کنند. پس از چند سال ازدواج، زوج‌ها شروع به زندگی در حالت خودکار می‌کنند. آنها به سختی برای یکدیگر وقت دارند. و در این میان استرس و تنش بین آنها ایجاد می‌شود که منجر به مشکلات شدید زناشویی می‌شود.
اما این سه کلمه بسیار قدرتمند هستند. گفتن هر روز آنها به شریک زندگی خود باعث می‌شود آن‌ها متوجه شوند که شما آنجا هستید، دوستش دارید و برایتان مهم است.

آیا می‌توانم کمک کنم؟

البته همه ما به تنهایی می‌توانیم کارها را انجام دهیم. با این حال، کمک به یکدیگر کار را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، یک حس با هم بودن را می‌دهد. هر زمان که روی چیزی کار می‌کنید، از شریکتان بپرسید: «آیا می‌توانم کمک کنم؟» این واضح به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم تصور می‌کنند که همسرشان به طور خودکار می‌داند که چه نیازی دارند. شما باید آن را بگویید. شروع مکالمه با آن کلمات، احساس کینه را نسبت به طرف مقابل از بین می‌برد.

به اشتراک گذاشتن مراقبت است_کارهای خانه را به اشتراک بگذارید 


بسیاری از زوج‌ها با نحوه تقسیم کارهای خانه مشکل دارند. بهترین کار این است که بفهمید هر کدام از شما کدام وظایف روزانه را تحقیر می‌کنید و سپس در چنین موقعیتی آن‌ها را عوض کنید. اگر همسرتان کارهایی را انجام دهد که شما را بدبخت می‌کند، هر دوی شما بیشتر از آن قدردانی خواهید کرد.

به جای نقاط ضعف، روی نقاط قوت یکدیگر تمرکز کنید

افرادی که روی نقاط ضعف دیگران تمرکز می‌کنند، معمولاً فقط عیب‌های دیگران را پیدا می‌کنند. بهترین راه برای قدردانی از رابطه خود این است که روی نقاط قوت یکدیگر تمرکز کنید. شکایت از چیزهایی که قابل تغییر نیستند فایده‌ای ندارد. با این حال، با نگرش صحیح، همیشه می‌توان مسائل را ساخت و تقویت کرد.
نگاه کردن به مزاحمت‌های جزئی همیشه آسان نیست، و حتی ممکن است گاهی اوقات شریک زندگی خود را تحقیر کنید. با این حال، برای داشتن یک ازدواج شاد، باید نقاط قوت و ضعف شریک زندگی خود را بپذیرید و بتوانید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. برای مثال، اگر با بودجه‌بندی خوب هستید، مسئولیت ایجاد بودجه را بر عهده خود بگذارید. در عوض، اگر قدرت شریک زندگی شما در آشپزی است، به او اجازه دهید برنامه‌ریزی غذا را مدیریت کند. آسان نیست؟ استفاده از نقاط قوت یکدیگر به صورت روزانه منجر به سطوح بالاتری از شادی می‌شود.

فرمول خوشبختی

چیزهای کوچک را در آغوش بگیرید
کسانی که معتقدند زندگی مجموعه ای از چیزهای بزرگ است اشتباه می‌کنند! حقیقت این است که این زندگی مجموعه‌ای از چیزهای کوچک است. هر چیزی، از صرف شام با‌هم تا خداحافظی با شوهرتان در‌حالی که او با یک بوسه به سر‌کار می‌رود، خوشبختی است. وقتی شروع به پذیرفتن آن لحظات کوچک کنید، شادی در یک رابطه شروع به جریان می‌کند.

بی‌اهمیت باشید
برخی از افراد تمایل به ایجاد آشفتگی در مسائل بی‌اهمیت دارند، که یک مشکل بزرگ در هر رابطه‌ای است. به یاد داشته باشید که مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، زندگی با تضمین همراه نیست؛ همیشه به یاد داشته باشید که شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی شریک زندگی شما ممکن است به خانه بازگردد. این همچنین باعث ایجاد مزاحمت‌های جزئی زیادی در زمینه می‌شود. اگر چیزی را در مورد شریک زندگی خود دوست ندارید، فقط به خود یادآوری کنید که این طور است. حداقل او با شماست!

 اجازه ندهید دیگران شما را در مورد آن‌چه در رابطه شما اشتباه است راهنمایی کنند
شما ممکن است خیلی به مادرتان نزدیک باشید، اما این بدان معنا نیست که او باید در همه مسائل زندگی شما دخالت کند. به یاد داشته باشید که اکثر همسران اصلاً از دخالت بیرونی خوششان نمی‌آید. گاهی آنقدر تحت‌تاثیر دیگران قرار می‌گیریم که فراموش می‌کنیم از مغز خود استفاده کنیم. بهترین راه برای جلوگیری از چنین موقعیتی این است که از بحث در مورد مسائل خانوادگی خود در حضور دیگران خودداری کنید.

پیوند خود را تقویت کنید
مهمترین جنبه‌های هر زندگی زناشویی موفق عشق، مراقبت، قدردانی و شفقت است. این‌ها چیز‌هایی‌ست  که به هر مرد یا زنی کمک می‌کند شریک زندگی خود را دیوانه کند. یاد بگیرید که با هم خوش بگذرانید، بخندید، رابطه جنسی داشته باشید. اگر آن را پرورش نمی‌دهید، به یاد داشته باشید که کارتان تمام شده است. صمیمیت فیزیکی برای یک رابطه قوی و طولانی مدت بسیار مهم است. آن‌هایی که این را نمی‌فهمند در نهایت زندگی زناشویی بدی دارند که ارزشش را ندارد!

 وابستگی یک نفرین است - علایق و خواسته‌های خود را پرورش دهید
علایق و خواسته‌‌‌‌‌های خود را داشته باشید. ازدواج یا داشتن یک رابطه به معنای نداشتن زندگی شخصی نیست. فردیت شما به هیچ‌وجه نباید به خطر بیفتد، همچنین نباید شخص دیگری را به خاطر همین موضوع خفه کنید. شما باید زندگی، علایق و خواسته‌های خود را داشته باشید. و باید کارهایی را انجام دهید که برایتان جالب است. این کار به شما کمک می‌کند دیدگاه خود را داشته باشید.

تکمیل یکدیگر 
اگر برای تحقق خود به همسر خود تکیه کنید، می‌تواند منجر به یک رابطه بیش از حد وابسته شود که در آن هیچ یک از شما به عنوان یک فرد رشد نمی‌کنید. زوج‌هایی که در روابط سالم هستند، باید یکدیگر را «تکمیل» کنند. دو نفر باید با اعتماد به نفس، بالغ و کامل باشند و در عین حال برای شریک زندگی خود باز بمانند. به جای اینکه منتظر بمانید تا همسرتان جای خالی را پر کند، خود را در آغوش بگیرید، علایق خود را بشناسید - در کلاسی شرکت کنید که به آن علاقه دارید، با دوستانتان برنامه ریزی کنید، با آنها بیرون بروید - به جای اینکه منتظر بمانید تا همسرتان این شکاف را پر کند.

فرمول خوشبختی

کارهایی را انجام دهید که شریک زندگی‌تان را جذب می‌کند
جاذبه نباید از رابطه دور شود. اگر از بین رفت، پس کار شما تمام شده است! مهم نیست که چه مدت با یکدیگر ازدواج کرده اید، جذابیت نسبت به یکدیگر ضروری است. در کارهایی که شریک زندگی‌تان را جذب می کند زیاده‌روی کنید. به عنوان مثال، یک شام غافلگیرکننده با نور شمع هنگام ترفیع، یا یک عصر عاشقانه دوست‌داشتنی در حیاط خلوت، یا هر چیزی که ممکن است شریک زندگی شما پس از یک روز کاری پرمشغله دوست داشته باشد، انجام بدهید. حتی گاهی می‌توانید بچه‌هایتان را به خواهرتان بسپارید تا بتوانید از لحظاتی دنج لذت ببرید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید جرقه‌های عاشقانه را ایجاد کنید و در مسیر درست حرکت کنید.
 
زندگی حرفه ای و شخصی خود را جدا نگه دارید
پیوستن به زندگی شخصی و حرفه‌ای به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند که نتایج خوبی کسب کنید. در واقع همه چیز را خراب می‌کند. شکی نیست که کار شما ضروری است و کار شما برای خانواده تان. اما حقیقت این است که وقتی کار و زندگی شما در هم می‌پیچد، خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین بهترین کار این است که این دو را از هم جدا نگه دارید. حتی اگر از خانه کار می کنید، ساعات کاری خود را تنظیم کنید و از نظر مذهبی به آن پایبند باشید. وقتی کارتان تمام شد، باید فقط وقت خانواده‌تان باشد. این به شما کمک می‌کند تا زندگی خود را به شیوه‌ای منظم بدون ایجاد هرج‌و‌مرج در زندگی خود هدایت کنید. و شما می‌توانید زمان با کیفیتی را با خانواده سپری کنید که بسیار طولانی است.

برای قدردانی از یکدیگر وقت بگذارید
قدردانی از یکدیگر بزرگترین ترفند برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق است. همه ما باید برای کارهایی که به خوبی انجام می‌دهیم احساس ارزشمندی و اعتبار داشته باشیم. زمانی که همیشه در کنار او هستید، به راحتی می‌توانید کسی را به‌عنوان بدیهی فرض کنید. با این حال، ابراز قدردانی خود به صورت شفاهی هر روز راه درازی دارد. از کارهای متفکرانه ای که انجام داده اند تعریف کنید یا چیزی را که در مورد آنها تحسین می‌کنید به آن‌ها بگویید. ارزش‌گذاری برای یکدیگر در یک رابطه می‌تواند تفاوت‌های زیادی ایجاد کند.

هیچ چیز ثابت نمی‌ماند - تغییر را بپذیرید

همه ما قانون طبیعت را می‌دانیم - "هیچ چیز ثابت نمی‌ماند." و این در مورد رابطه شما نیز صدق می‌کند. همه چیز با گذشت زمان تغییر می‌کند و شما باید یاد بگیرید که تغییر را بپذیرید. همه چیز تغییر می‌کند، هر فردی تغییر می‌کند، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که فرد همان رفتاری را که ده سال پیش انجام می‌داد رفتار کند. در عوض، ما باید یاد بگیریم که این تغییرات را بپذیریم.
نیازهای ما همیشه تغییر می‌کند، افراد رشد می‌کنند و روابط تکامل می‌یابند. چیزی که امروز به آن نیاز داریم ممکن است چند سال دیگر آن چیزی نباشد که نیاز داریم. برای یک زندگی زناشویی متعادل، یادگیری خم شدن و چرخش با یکدیگر بسیار مهم است. در یک ازدواج موفق، شرکا باید از یکدیگر حمایت کنند تا به بهترین افراد تبدیل شوند، که شامل بلوغ فردی و تیمی می‌شود.

زندگی یک جشن است - هر لحظه را جشن بگیرید
اینکه چگونه زندگی خود را جشن می‌گیرید می تواند تفاوت زیادی در تجربه کلی به عنوان یک فرد و به عنوان یک زوج ایجاد کند. ازدواج با شریک زندگی خود فقط برای یک زندگی زناشویی موفق کافی نیست. در واقع، جشن گرفتن هر لحظه، چه خوب و چه بد، با شریک زندگی‌تان و در حالت آماده‌باش، هسته اصلی یک زندگی زناشویی شاد است. این ضروری است که در مواقع سخت در کنار شریک زندگی خود باشید، اما همچنین مهم است که لحظات خوب را بپذیرید. گریه. خنده. عشق. و زندگی را با یکدیگر جشن بگیرید! مسائل را خیلی جدی نگیرید! هر لحظه یک برکت است. فقط به اون راه هدایت کن!
 
بنا به این گزارش این  نکته ها برای زندگی زناشویی موفق است. این نکات را دنبال کنید و خوب است که زندگی زناشویی خوبی در پیش داشته باشید. و بقیه مسائل را خیلی جدی نگیرید! به جای تمرکز بر مسائلی که اهمیتی ندارند، روی چیزهایی تمرکز کنید که برای موفقیت و به یاد‌ماندنی کردن زندگی زناشویی شما ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار