۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
تعداد بازدید: ۱۱۰۰۰۶
گزارش خطوط از هجوم باد پائیزی به اردوی هنرمندان- که امروز نوبت اسماعیل شنگله بود
به نظر می‌رسد خزان دور جدیدی از حمله به هنرمندان محبوب سینما و تئاتر ایران را آغاز کرده است. بعد از این که روز گذشته این اتفاق درباره زنده‌یاد روح‌الله خالقی افتاد و این بازیگر 93 ساله کوچ کرد و رفت، امروز خبر می‌رسد که اسماعیل شنگله بازیگر باسابقه سینما و تئاتر و تلویزیون ایران نیز درگذشته است.
کد خبر: ۱۸۲۶۱

یاران موافق همه از دست شدند...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ اسماعیل شنگله بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران درگذشت. این بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «سام و نرگس»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «سگ کشی» و مجموعه‌های «روشن‌تر از خاموشی»، «روز‌های زندگی»، «باران عشق» و… فعالیت‌ کرده بود.
 
انتشار خبر درگذشت
 
ساعاتی پیش اعلام شد که اسماعیل شنگله، کارگردان، بازیگر، مترجم و از اساتید برجسته بازیگری در دانشکده هنر‌های دراماتیک، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته است. این بازیگر ظاهرا در زمان درگذشت 86 سال داشت و در مدت زمان فعالیت حرفه‌ایش ده‌ها اثر سطح بالا در قالب‌های مختلف از خود به جای گذاشته بود. رسانه‌ها دلیل مرگ زنده‌یاد شنگله را بیماری کرونا عنوان کرده‌اند. با این حال این بازیگر چند سال پیش در گفتگویی عنوان کرده بود که مدتی از بیماری سرطان رنج می‌برده، اما اکنون بهبود یافته و در وضعیت سلامتی به سر می‌برد.
اسماعیل شنگله که آخرین نقش‌آفرینیش را هفت سال قبل در سریال «سال‌های ابری» شاهد بودیم؛ در سال‌های اخیر به شدت کم‌کار شده بود و در طول این مدت، پیشنهاد‌های بسیاری را به دلیل کسالت و زندگی خارج از تهران رد کرده و تصمیم گرفته بود فعالیتی در این حرفه نداشته باشد.
 
واکنش دوستان
 یاران موافق همه از دست شدند...
درگذشت اسماعیل شنگله عکس‌العمل‌های زیادی در میان دوستان و دوستداران این زنده‌یاد به وجود آورده است. یکی از این افراد استاد علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون است که زنده‌یاد اسماعیل شنگله را یکی از صمیمی‌ترین دوستان خود دانسته و از درگذشت این هنرمند ابراز تاسف کرد.
اسماعیل شنگله که از نخستین گروه هنرمندان تئاتر بود که در اواخر دهه ۳۰ خورشیدی به اداره هنرهای دراماتیک پیوستند؛ در تمام این مدت با علی نصیریان دوست و همکار بود. نصیریان با اشاره به این‌که اسماعیل شنگله، یکی از هم دوره‌ای‌های نازنین او در اداره تئاتر بوده است، گفت: «من در اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ خورشیدی، افتخار داشتم که در چند تله‌تئاتر که کارگردانی کردم و از تلویزیون خصوصی ایران پخش ‌شد، از هنرنمایی اسماعیل شنگله بهره بردم».
این نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت ادامه داد: «او از دوستان نازنین و تحصیل‌کرده در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی وین بود که پس از بازگشت به وطن، نمایش «کُلُمپ» را کارگردانی کرد و من در آن به ایفای نقش پرداختم». استاد علی نصیریان در پایان گفت: «اسماعیل شنگله یکی از یاران صمیمی و نازنین من بود و از درگذشت ایشان بسیار متاسفم». 

برچسب ها: درگذشت درگذشت چهره ها بازیگران سینما و تلویزیون بازیگران جنجال برانگیز
ارسال نظر
آخرین اخبار