۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۱۰۶۸۰۱
خطوط توصیه می‌کند؛ با خنده ۴۵ دقیقه آرام می‌شوید
استرس بخش عادی از زندگی همه افراد است که می‌تواند به طریق‌های مختلف بر زندگی افراد تاثیر گذارد. باید استرس را تا جایی که می‌توانیم کاهش دهیم تا ذهنیت سالمی داشته باشیم. خنده یک داروی طبیعی است که می‌تواند خلق‌و‌خو را بهبود بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت و حتی با استرس مبارزه کند. از استرس فینال امور گرفته تا اضطراب ناشی از کار، همه ما می‌توانیم از خنده بیشتری در زندگی خود استفاده کنیم. 
کد خبر: ۱۸۳۳۸

خنده درمانی

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی خطوط؛ اما آیا خندیدن برای انسان مفید است؟ در گزارش پیش رو روش‌هایی از که خنده می‌تواند به کاهش استرس کمک کند، را مشاهده می‌کنید‌.  بنا بر راه‌های اثبات شده علمی، خنده می‌تواند استرس را کاهش دهد. بر اساس گفته محققان تاثیر خنده واقعی بر سلامت جسم و روان بسیار است. با خندیدن سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و اندورفین بیشتری در مغز ترشح می‌شود.

تاثیر خنده بر سلامت جسمانی

خنده اندام‌های شما را آرام می‌کند، وقتی می‌خندید، هوای غنی از اکسیژن بیشتری وارد بدن می‌کنید. این کار ریه‌ها، قلب و ماهیچه‌های شما را تحریک می‌کند. زمانی که استرس دارید، بدنتان منقبض می‌شود و باعث می‌شود که احساس گیر افتادن کنید. یک خنده خوب می‌تواند تنش فیزیکی را در بدن کاهش دهد و ماهیچه‌ها را تا 45 دقیقه آرام کند.
سلامت قلب را بهبود می‌بخشد: خندیدن ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را افزایش می‌دهد. این امر می‌تواند عملکرد عروق را بهبود بخشد و خطر حمله قلبی را کاهش دهد.
سیستم ایمنی را تقویت می‌کند: وقتی استرس دارید، افکار منفی می‌تواند به واکنش‌های شیمیایی تبدیل شود و ایمنی بدن را در برابر بیماری کاهش ‌دهد اما وقتی می‌خندید، طرز فکر مثبتی اتخاذ می‌کنید که می‌تواند آنتی‌بادی‌های ضد عفونت و نوروپپتیدهایی را آزاد کند که به مبارزه با استرس کمک می‌کند.
فشار خون را کاهش می‌دهد: خنده باعث ترشح اندورفین می‌شود که با اثرات منفی هورمون‌های استرس مقابله می‌کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد.
به کاهش وزن کمک می‌کند: یکی از عوارض جانبی رایج استرس مزمن افزایش وزن است. خندیدن نه تنها هورمون‌های استرس را که باعث افزایش وزن می‌شوند کاهش می‌دهد، بلکه باعث سوزاندن کالری نیز می‌شود.

خنده درمانی

تاثیر خندیدن بر سلامت روان

باعث حواس پرتی می‌شود: وقتی می‌خندید، به آن تکلیفی که به تعویق افتاده یا اموری که هفته آینده در پیش دارید فکر نمی‌کنید. خنده باعث می‌شود مغز از افکار نگران کننده‌ای که سبب استرس است فاصله گیرد. بهبود خلق‌و‌خوی: هیچ چیز به اندازه یک خنده خوب، حال بد را از بین نمی‌برد. خندیدن یک حس کلی از خوب بودن ایجاد می‌کند و می‌تواند خشم و افسردگی را از نابود کند.
هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد: کورتیزول هورمون استرس اولیه است که وقتی استرس دارید در سراسر بدن گردش دارد. خنده واقعی می‌تواند سطح کورتیزول را با افزایش دریافت اکسیژن و تحریک گردش خون در سراسر بدن کاهش دهد. اندورفین را افزایش می‌دهد: اندورفین‌ها آن دسته از مواد شیمیایی "احساس خوب" هستند که توسط مغز تولید می‌شوند و به افزایش سطح شادی کمک می‌کنند. خندیدن تعداد اندروفین‌ها آزاد شده در بدن را افزایش می‌دهد و با استرس مبارزه و خلق‌و‌خوی مثبت را تقویت می‌کند.
روابط را تقویت می‌کند: یک خنده مشترک با دوستان، خانواده یا یک همکار می‌تواند به شما کمک کند بیشتر با شخص مورد نظر ارتباط برقرار کنید و یک پیوند قوی و پایدار ایجاد کنید. شوخ طبعی همچنین راهی قدرتمند برای التیام اختلافات یا رنجش‌های گذشته است. به طور کلی خنده ارزان‌ترین دارو برای درمان بیماری‌های روحی و جسمی است. پس چرا در استفاده از این دارو کوتاهی کنیم؟ لازم به ذکر است که استفاده از خنده با هدف بهره‌مندی از فواید اجتماعی آن، باید با رعایت آداب معاشرت و عرف جامعه همراه باشد. در غیر این صورت اثر معکوس به همراه خواهد داشت.

خنده درمانی

ارسال نظر
آخرین اخبار