۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۱۶۲۷۳۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قرار بود دولت دو ماه پس از یارانه نقدی، در قالب کارت الکترونیکی، کالا‌ها را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم بدهد، گفت: متاسفانه مدتهاست گرفتار وعده‌های غیر عملی و شعار زدگی هستیم و این قول دولت نیز به وعده تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۸۳۵۹

مردم نیازمند حمایت جدی‌تر برای تحمل گرانی‌ها

مردم زیاده خواه نیستندفقط می‌خواهند دولت بازار را مدیریت کند/حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اثرات بدی بر اقتصاد گذاشت! 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید سلمان ذاکر با اشاره به اینکه دولت با دادن پول نقد به مردم، سعی کرده مردم خودشان برای مدیریت کالا‌هایی که نیاز دارند، تصمیم بگیرند، گفت: دادن یارانه به مردم کار خوبی است و در اصل ابزاری برای جبران گرانی هاست و یک نوع حمایت مکمل است، اما مردم نیازمند حمایت جدی‌تر و موثری تری هستند تا بتوانند این گرانی و تورم را مدیریت کنند.


وی با هشدار نسبت به اینکه مردم تورم سرسام آوری را تحمل می‌کنند، گفت: مردم می‌خواهند با دریافت کارت الکترونیکی، تورم سنگینی که سفره هایشان را خالی کرده، مدیریت کنند.


نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال این هستند که تورم پایین بیاید و قدرت خریدشان بالا برود، گفت: مردم زیاده خواه نیستند، فقط می‌خواهند دولت بازار را به نوعی مدیریت کند که بتوانند به زندگی خود ادامه دهند نه اینکه در شرایط اسفبار اقتصادی به چه کنم بیفتند.


وی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را گامی بزرگ توصیف کرد و گفت: این حذف اثرات بدی بر اقتصاد گذاشت و امروز باید شرایط به نوعی مدیریت شود که مردم بتوانند شرایط را تحمل کنند.


ذاکر در پاسخ به اینکه گویا دولت لایحه‌ای برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی ارایه کرده گفت: مجلس اختیار مدیریت ارز را به دولت داد و اکنون نیز اختیار دارد این روال را ادامه بدهد یا در آن تغییر بوجود بیاورد.
وی با یادآوری اینکه دولت قول داده بود تفاوت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به مردم بدهد، گفت: اکنون مردم در انتظار عمل به وعده‌های دولت هستند و اگر دولت سود ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را بدرستی بین مردم توزیع نکند، باعث بی اعتمادی مردم به وعده‌های دولتمردان می‌شود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه همچنان شاهد یکه تازی دلالان هستیم گفت: هنوز بازار در اختیار دلالان است و مردم زیان دیدگان اصلی در آشفته بازار قیمت‌ها شده اند به همین دلیل لازم است دولت هر چه سریعتر چاره اندیشی کند.


وی با تاکید بر اینکه مجلس دست دولت را باز گذاشته تا هر تصمیمی می‌گیرد، به نفع مردم باشد، گفت: اکنون مسئولیت هر اقدامی بر عهده دولت است و تیم اقتصادی دولت باید پاسخگوی این شرایط اقتصادی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار