۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید: ۶۷۳۷۱
رییس سازمان بهزیستی در آیین افتتاح ۲۸۳۶ واحد مسکونی از ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی تا سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۶۵

احداث ۱۶۰ هزار واحد مسکونی تا سه سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در آئین افتتاح ۲۸۳۶ واحد مسکونی در سراسر کشور گفت: این توفیق را داریم که در هفته بهزیستی ۲۸۳۶ واحد مسکونی را در ۳۱ استان کشور افتتاح کنیم که این آئین واگذاری با مشارکت جمعی دستگاه‌های اجرایی مختلف و پس از شکل گیری واحد عظیمی به نام بنیاد مسکن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی و شکل گیری سازمان بهزیستی، ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان این سازمان قرار گرفته است؛ گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۶ هزار واحد مسکونی افتتاح و تحویل مددجویان شده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: اعتباری که در نظام بودجه ریزی کشور برای سازمان بهزیستی مقرر شده، حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که در تلاش هستیم با راهبری سازمان بهزیستی، طرح بنیاد مسکن را با ساخت ۱۶۰ هزار مسکن در پروژه‌های سه ساله با همکاری وزارت راه انجام دهیم.

وی با اشاره به افتتاح ۲۸۳۶ واحد مسکونی گفت: این طرح با همکاری وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان شکل گرفته است تا ۲۸۳۶ واحد مسکونی با میانگین متراژ ۷۵ متر مربع به عنوان سرپناه مددجویان و با حداقل آورده، به آنان واگذار شود.

وی مسکن را در کنار معیشت و اشتغال سه زیرساخت مهم برای خانواده دانست و گفت: سازمان بهزیستی اگرچه مکلف به ساخت مسکن برای مددجویان خود نیست؛ اما تلاش کرده است با ارتباطی که با سایر نهادها دارد وضع مسکن مددجویان خود را بهبود بخشد.

قادری افزود: امروز پلتفرم جامعی در بهزیستی شکل گرفته است که هر فردی که خدمت گیرنده بهزیستی می‌شود بتواند در مدار خدمت گیری مسکن خود را هم پیگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به میزان آورده مددجویان گفت: سهم آورده یکصد میلیونی به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان قرار داده شده است اما آورده در طرح روستاییان با طرح شهری متفاوت است. سهم خانواده‌های دارای دو معلول ۲۰۰ میلیون تومان آورده برای طرح شهری و ۱۵۰ میلیون تومان برای طرح روستایی است.

قادری خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند می‌توانند برای دریافت واحدهای مسکونی خود به مراکز بنیاد ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند تا بعد از سه سال ظرفیت‌های اساسی مسکن به کمک مددجویان سازمان بهزیستی بیاید./ مهر

برچسب ها: بهزیستی سازمان بهزیستی مسکن مددجویان
ارسال نظر
آخرین اخبار