۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
تعداد بازدید: ۶۱۲۲۳
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه خدمات حمایتی و ۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به هلال احمر اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۸۴۹۵

۳۰۰ میلیارد تومان بودجه حمایتی به هلال احمر تخصیص یافت

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وحید سلیمی، در نشست هم اندیشی و توانمندسازی معاونین و رؤسای ادارات داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این نشست با حمایت مؤسسات خیریه و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است، افزود: دو حوزه تخصصی که سازمان داوطلبان بر روی آن تمرکز دارد جذب و سازمان دهی به اعضای آن است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان داوطلبان ایجاد زیرساخت نرم افزاری و به اشتراک گذاری ظرفیت بنگاه‌های است گفت: اکنون سامانه‌ای به منظور اجرای ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران در حال به سرانجام رسیدن است، امیدواریم بهره گیری از ظرفیت اشخاص حقوقی در این دوره به صورت عملی اجرا شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه سیاست کلی سازمان تأمین منابع انسانی و به روز رسانی چارت در استان‌ها است، ادامه داد: چارت سازمانی هلال احمر باید متناسب با نیازهای امروز باشد، بر همین اساس بنا داریم برای حضور بیشتر داوطلبان در پروژه‌ها و برنامه‌ها بر اساس تخصص و رشته آنها سامانه جامع ارزیابی را راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: مهم‌ترین امری که سازمان در دستور کار قرار داده است سامان دهی داوطلبان از نظر تخصص و رشته است تا در زمان بحران یا خدمات بشردوستانه بهترین بهره را از این افراد ببریم.

وی در خصوص دیگر اهداف سازمان بیان کرد: راه اندازی اپلیکیشن فعال برای عضویت داوطلبان و پیش بینی زیرساخت‌های لازم، ایجاد باشگاه داوطلبان، ایجاد درآمدهای پایدار با تکیه بر ظرفیت خیرین و اشخاص حقوقی و تسهیل در پرداخت حق عضویت از جمله اقدامات سازمان داوطلبان هلال احمر است.

سلیمی یادآور شد: پویش هلال احمر که از اسفند سال گذشته آغاز شد معادل با ۵ و نیم میلیارد تومان کمک نقدی صورت گرفت که با محوریت خانه‌های هلال احمر بین نیازمندان در استان‌ها تقسیم شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر بیان کرد: بنا داریم در ارائه خدمات سلامت محور و معیشت محور پنج کمپین و پویش راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری دو هزار و ۲۰ منطقه محروم در کشور شناسایی شدند که ۴ ارگان هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرای فرامین امام وظیفه کمک رسانی به این مناطق را دارند و هلال احمر نیز ۲۴۷ منطقه را باید خدمت رسانی کند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر یادآور شد: خوشبختانه ردیف بودجه خدمات حمایتی برای نیازمندان امسال احیا شد و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص و ۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه از بانک‌های رسالت و مهر ایران نیز برای اخذ اختصاص یافت./ مهر

برچسب ها: وام قرض الحسنه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان داوطلبان هلال احمر
ارسال نظر
آخرین اخبار