۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۷۵۷۳۷
پیگیری خطوط از مسایل و مصائب خندوانه از این جا رانده از آن جا مانده؟!
رامبد جوان در ماه‌های اخیر سیبل اول و آخر منتقدان و مخالفان تلویزیون بوده- و متهم شده به توجیه اشتباهات و پوشاندن رفتارهای سیاسی این رسانه. این مجری- بازیگر از سوی صداوسیما هم در این بازه زمانی به شدت زیر فشار بوده و مدام اخباری درباره پایان قطعی برنامه چندین و چند ساله‌اش در اواسط تابستان امسال منتشر شده است.
کد خبر: ۱۸۵۱۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ دور جدید درگیری‌های رامبد جوان با مردم و صداوسیما از روزی آغاز شد که فینال مسابقه قاطی‌بازی خندوانه روی آنتن رفت. آن روز در یکی از آیتم‌های مسابقه کامران تفتی به نام پسرانه وریا اشاره کرد- که رامبد با پیش‌زمینه ذهنی که از ماجراهای اخیر وریا غفوری کاپیتان تیم فوتبال استقلال داشت، تصمیم گرفت آن نام را حذف و از وحید به جای آن استفاده کند. این ماجرا یکی از پردامنه‌ترین حواشی ممکن را برای رامبد جوان به همراه داشت- که تا همین امروز طول کشیده است...
 
توپ در زمین رامبد
 
پس از حذف نام "وریا" از سوی رامبد جوان، اگر ماجرا ادامه پیدا نمی‌کرد، بسیاری این اقدام را شاید یک تصمیم مدیریتی از سوی صداوسیما می‌دانستند و می‌گذشتند. اما روابط عمومی شبکه نسیم خیلی زود در پاسخ شایعات منتشرشده اعلام کرد که «تصمیم اتخاذ شده، سلیقه و نظر تیم تولید برنامه "خندوانه" بوده و هیچ گونه ارتباطی با سیاست های سیما و شبکه نسیم ندارد»- و همین هم مردم را بیشتر علیه رامبد جوان کرد.
روابط عمومی شبکه‌ نسیم نوشته بود: «در پی رویداد پخش شده در مسابقه "قاتی بازی" در برنامه "خندوانه" به اطلاع مخاطبان گرامی و فهیم شبکه نسیم می‌رسانیم که این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی فرد خاصی نداشته و تصمیم اتخاذ شده، سلیقه و نظر تیم تولید برنامه "خندوانه" بوده و هیچ گونه ارتباطی با سیاست‌های سیما و شبکه نسیم ندارد».
بعد از آن هم انتشار ویدئویی از صحبت‌های رامبد جوان پشت صحنه برنامه که خواهان حذف نام وریا شده بود، توپ را کاملا در زمین رامبد انداخت. به خصوص که این سلبریتی چند ماهی می‌شد که مورد انتقادات و اعتراضات بسیار پررنگی بود و از سوی دیگر در راهروهای صداوسیما نیز زمزمه‌هایی مبنی بر پایان همیشگی برنامه «خندوانه» به گوش می‌رسید.
 
اردوکشی رامبد
 
بعد از این اتفاقات، انتشار شایعاتی درباره پایان همکاری رامبد و تلویزیون شدت و سرعت بیشتری گرفت. به خصوص که مدت‌ها بود اخباری درباره‌ تعطیل شدن برنامه‌های سه سلبریتی دهه‌ اخیر صداوسیما، رامبد جوان، مهران مدیری و احسان علیخانی به گوش می‌رسید. در واکنش به این فضا، اما رامبد جوان تصمیم گرفت از موضع انتقادی وارد شود و در دوگانه مردم و صداوسیما مردم را به اردوی خود جلب کند. برای همین هم بود که برای اولین بار از کاهش تعداد مخاطبان تلویزیون گفت.
رامبد جوان در این زمینه گفت که مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده- و به عنوان مثال به مسابقه خنداننده‌شو و مقایسه تعداد آراء دوره‌های قبل و این دوره پرداخت. او گفت که با نگاهی مقایسه‌ای به سهولت متوجه ریزش مخاطب می‌شویم. حالا اینکه چقدر می‌توانیم جذابیت خندوانه را حفظ کنیم و اینکه چقدر بلد هستیم که مخاطب را به سمت خودمان بکشانیم، کاری است که هرسال عوض می‌شود.
رامبد جوان در این گفتگو درباره مخالفین خندوانه هم صحبت کرد: «تصورم این است، همین که شما برنامه داشته باشید و در معرض دید قرار بگیرید، آدم‌های بیشتر واکنش نشان می‌دهند، حالا چه توجه‌های مثبت و چه منفی. اصولا ما به مثبت‌ها نگاه نمی‌کنیم و منفی‌ها را بررسی می‌کنیم و اصولا هم افراد منفی بیشتر از افراد مثبت واکنش نشان می‌دهند. مثلا یک پستی در فضای مجازی اگر هزار تا نظر در زیر پست قرار بگیرد و هشتصد تا مثبت باشد ما به آن دویست نظر منفی می پردازیم و می‌گوییم که جو بد است. اینکه ما بخواهیم درصد بگیریم که تعداد موافقین و مخالفین را در فضای مجازی را بررسی کنیم درصد خیلی کمی از این هشتاد میلیون هستند و اصولا فضای مجازی، فضای مناسبی برای درصد گرفتن و محاسبه میزان مخالفین نیست و به همین علت من دیگر توجهی به آن نمی‌کنم».
رامبد جوان با اشاره به این که «هر چه می‌گذرد ساختن خندوانه سخت‌تر می‌شود» افزود: «رسانه‌های مختلفی از قبیل فضای مجازی واقعا قدرتمندند. از طرفی مخاطب تلویزیون هم ریزش پیدا کرده و به طور مثال از مسابقه خنداننده‌شو و تعداد آراء دوره‌های قبل و این دوره، متوجه این کم شدن مخاطب می‌شویم. حالا اینکه چقدر می‌توانیم جذابیت خندوانه را حفظ کنیم و اینکه چقدر بلد هستیم که مخاطب را به سمت خودمان بکشانیم، کاری است که هرسال عوض می‌شود».
 
پایان ماجرای رامبد
 
با توجه به صحبت‌های رامبد جوان به نظر می‌رسید به زودی شاهد وداع همیشگی رامبد با شبکه نسیم خواهیم بود. اما گفتگوی جدید مدیر شبکه نسیم یک بار دیگر بحث را سر جای اول بازگرداند. مدیر شبکه نسیم در این گفتگو تاکید کرد که تلویزیون برای خداحافظی با برنامه «خندوانه» تصمیمی ندارد- این در حالی است که با نزدیک شدن به پایان فصل هشتم «خندوانه» و به خصوص خداحافظی تلویحی محمد بحرانی صداپیشه جناب خان- که گفته بود شاید بعد از این خندوانه برای همیشه به تاریخ بپیوندد- این شائبه ایجاد شده بود که شاید تلویزیون تصمیم به پایان تولید و پخش این برنامه با اجرای رامبد جوان گرفته باشد.
سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم اما به ایسنا گفت که خندوانه تا پیش از آغاز ماه محرم روی آنتن خواهد بود. برنامه‌ای که از چند ماه گذشته وجود داشته و چیز جدیدی هم نیست. همیشه بین فصل‌ها فاصله‌ای وجود داشته تا تیم سازنده خودش را ارزیابی کند و همچنین شبکه ارزیابی داشته باشد و تغییرات فرمی و محتوایی اتفاق بیفتد.
به گفته مدیر شبکه نسیم؛ اما این سری تیم «خندوانه» تقاضای زمان بیشتری داشتند تا بتوانیم زمانی را برای بازسازی و برگزاری جلسات اتاق فکر اختصاص بدهیم و تحقق این امر همچون فصول گذشته کمی زمان می‌برد. محمدرضا خوشرو در پایان هم گفت که تلویزیون تصمیمی برای خداحافظی با «خندوانه» ندارد- تا رامبد جوان با امیدواری بیشتری تعطیلاتش را آغاز کرده باشد!

برچسب ها: خندوانه برنامه خندوانه رامبد جوان شبکه نسیم
ارسال نظر
آخرین اخبار