۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۹۶۰۰۵
تیم ملی والیبال ایران در دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ مغلوب لهستان تیم نخست رده‌بندی جهان شد تا از راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی بازبماند.
کد خبر: ۱۸۵۶۸

برتری لهستان برابر سروقامتان ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دومین روز مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ با دو دیدار در سالن یونیپول شهر بولوینا ایتالیا پیگیری ‌شد.

در دومین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه سه بر دو مغلوب لهستان تیم نخست رده‌بندی جهان شدند.

لهستانی‌ها در ست‌های دوم و چهارم این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۶ مغلوب ایران شدند، اما در ست‌های اول، سوم و پنجم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۷ بهپیروزی رسیدند و به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات صعود کردند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

در ابتدای ست نخست میلاد عبادی‌پور سرویس زد و تیم ایران با دفاع خوب نخستین امتیاز را به دست آورد. در ادامه دو تیم رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتند اما وقت استراحت فنی نخست این ست ۱۲ بر ۹ به لهستان رسید.

این ست پس از افت و خیز فراوان ۲۵ بر ۲۱ به سود لهستان به پایان رسید. عطایی در این ست از دو وقت استراحت خود استفاده کرد و ملی پوشان را دعوت به آرامش بیشتر در زمین مسابقه کرد.

لهستان در این ست ۱۳ امتیاز حمله به دست آورد و ایران ۱۰ امتیاز، تیم ایران در دفاع دو امتیاز کسب، اما لهستان یک پوئن و در سرویس نیز دو تیم دو امتیاز کسب کردند. دریافت خوب لهستانی‌ها در این ست کمک زیادی به برد این تیم کرد، با این حال امین اسماعیل‌نژاد با کسب ۹ امتیاز، بهترین بازیکن این ست بود.

در ابتدای ست دوم لهستان چهار بر یک پیش افتاد تا عطایی وقت استراحت فنی درخواست کند. در امتیاز ۱۰ دو تیم با اسپک اسماعیل‌نژاد برابر شدند تا کمی استراس بازیکنان ایران کاهش یابد. وقت فنی استراحت این ست ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران شد. در این لحظه دو تیم در حمله نیز در مجموع در امتیاز ۲۰ برابر شدند که نشان از رقابت بسیار نزدیک تیم‌های ایران و لهستان در این مسابقه داشت.

در ادامه این ست لهستان چهار امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی مجبور به گرفتن وقت استراحت در امتیاز ۱۵ بر ۱۲ به سود لهستان شد. ملی‌پوشان در امیتاز‌های  ۱۶ و ۱۸ با حریف برابر شدند و مهدی جلوه امتیاز ۱۹ را برای ایران به دست آورد تا سرمربی لهستان وقت استراحت درخواست کند.

در نهایت این ست 26 بر 24 به سود ایران به پایان رسید تا دو تیم یک بر یک در ست شماری برابر شوند. عملکرد تیم ایران در ست دوم به گونه‌ای بود که تیم ایران در حمله 26 بر 24 از حریف پیش افتاد، همچنین در دفاع چهار بر سه جلو افتاد و در سرویس نیز دو تیم در امتیاز سه برابر شدند.

رقابت نزدیک دو تیم در ست سوم نیز ادامه یافت و وقت استراحت فنی این ست نیز ۱۲ بر ۱۱ به سود لهستان شد. در این ست تماشاگران حاضر در سالن که اکثر آن‌ها ایرانی بودند، با هر حمله ملی‌پوشان ایران یک تا سه شمارش می‌کردند و در حمایت از تیم ایران چیزی کم نگذاشتند. در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ به سود لهستان عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا افزایش امتیاز دو تیم جلوگیری کند. در نهایت این ست با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان به پایان رسید تا عقاب‌ها از نظر ست شماری دو بر یک پیش بیافتند. عطایی در امتیاز ۲۰ بر ۱۴ ست سوم ترکیب تیم ایران را تغییر داد تا بازیکنان اصلی برای ست چهارم استراحت کنند.

در ابتدای ست چهارم تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد. ملی‌پوشان ایران در ادامه این ست اقتدار خود را بر حریف دیکته کردند و ۲۵ بر ۱۶ این تیم را شکست دادند تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و ست حساس پنجم تعیین کننده نتیجه نهایی مسابقه باشد. سرمربی لهستان در میانه این ست به بازیکنان اصلی خود استراحت داد.

شاگردان بهروز عطایی در ابتدای ست پنجم برخلاف ست چهارم، چهار امتیاز متوالی به حریف دادند و در نهایت ملی‌پوشان ایران به‌رغم تلاش و ارائه عملکردی تحسین‌ برانگیز در این دیدار، در ست پنجم ۱۵ بر ۷ مغلوب لهستان شدند تا در نهایت سه بر دو نتیجه این مسابقه را واگذار کنند و به کار خود در این رقابت‌ها با کسب رتبه هفتم لیگ ملت‌ها پایان دهند.

سیلیکا الکساندر، کوچانوفسکی جیکو، بارتوش کورک، کمیل سمنیوک، متئوش بینیک و مارسین یانوش ترکیب تیم لهستان در ابتدای این مسابقه بود که در مناطق شش گانه زمین این تیم قرار گرفتند و هدایت این تیم را نیکولا گربیچ برعهده داشت.

کولادوس فابریکه از فرانسه و ورا مچان والتر هوگو از پرو به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت دیدار ایران و لهستان را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را به همراه ایرانیان ساکن ایتالیا نظاره‌گر بود.

در نخستین مسابقه امروز نیز فرانسه سه بر صفر ژاپن را شکست داد و حریف ایتالیا در مرحله نیمه‌نهایی شد.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ روز شنبه یکم مرداد با دو دیدار در شهر بولونیا پیگیری خواهد شد.

برچسب ها: لیگ ملت‌های والیبال تیم ملی والیبال ایران لهستان
ارسال نظر
آخرین اخبار