۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
تعداد بازدید: ۲۲۴۵۴۴
چگونه مراقب گرمازدگی کودکان در فصل تابستان باشیم؟
تابستان اگر برای بزرگسالان نگران کننده است، اما برای کودکان می‌تواند نگران‌کننده تر باشد. کودکان در فصل‌های گرم و مرطوب با مشکلات بهداشتی متعددی از جمله برخی آلرژی‌ها و عفونت‌ها مواجه می‌شوند. دکتر سروش بیرجدار، متخصص نوزادان و اطفال می‌گوید: «رطوبت شدید همراه با گرما می‌تواند شرایط کودکان را وخیم‌تر کند.»
کد خبر: ۱۸۶۴۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ «سروش بیرجدار»، متخصص نوزادان و اطفال، برخی از علایم و شرایطی که والدین باید از آن‌ها آگاه باشند، فهرست می‌کند.

گرمازدگی

کودکان به دلیل قرار گرفتن در دمای بالا، دچار علائمی مانند خستگی، سردرد، سرگیجه و ضعف می‌شوند. برای جلوگیری از گرما‌زدگی، والدین باید بدن کودک را با کمک آب یا کمپرس یخ خنک و همچنین کودکان در هنگام بازی در فضای باز از کلاه برای پوشاندن سر استفاده کنند.

راهکار‌های موثر برای مدیریت مشکلات سلامتی کودکان در تابستان

مسمومیت غذایی

آب‌و‌هوای گرم و مرطوب منجر به رشد باکتری‌هایی که مواد غذایی را آلوده می‌کنند، می‌شود. این نوع مسمومیت با مصرف غذا‌های آلوده اتفاق می‌افتد که علائم آن شامل درد معده، حالت تهوع، اسهال یا استفراغ است؛ بنابراین کودکان باید از خوردن غذا‌های کنار جاده و نپخته خودداری کنند.

کم آبی بدن

در طول تابستان، کودکان مقداری زیادی از آب بدن خود را به شکل عرق از دست می‌دهند. در این مورد والدین باید کودکان خود را تشویق به مصرف مایعات بیشتری بکنند تا بدنشان دچار کم‌آبی نشود.

راهکار‌های موثر برای مدیریت مشکلات سلامتی کودکان در تابستان

آفتاب سوختگی

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند به پوست کودک آسیب برساند که باعث قرمزی، التهاب و ایجاد تاول می‌شود. کودکان خود را بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در برابر نور خورشید قرار ندهید. علاوه بر این کودکان باید از بیرون رفتن از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعداز‌ظهر خودداری کنند.

راهکار‌های موثر برای مدیریت مشکلات سلامتی کودکان در تابستان

بثورات

بثورات، تاول‌ها، عفونت‌ها و آلرژی‌ها معمولا در کودکان دیده می‌شود. اگزما یک نوع بیماری پوستی است که در تابستان به دلیل تعریق، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش ترشح چربی تشدید می‌شود. در نتیجه کودک ممکن است از بثورات پوستی رنج ببرد. برای مدیریت تحریک پوست، والدین باید از کمپرس سرد روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده و کودکشان را مجبور به پوشاندن لباس‌های نخی راحت و گشاد کنند.

راهکار‌های موثر برای مدیریت مشکلات سلامتی کودکان در تابستان

ورم ملتحمه چشم

التهاب چشم منجر به علائمی مانند قرمزی و خارش چشم می‌شود. والدین باید مرتبا از چشمان کودک خود مراقب و اطمینان حاصل کنند که کودکشان به چشم‌هایش دست نمی‌زند.

پیشگیری، بهتر از درمان است

راهکار‌های موثر برای مدیریت مشکلات سلامتی کودکان در تابستان


همان‌طور که همیشه گفته می‌شود: «پیشگیری، بهتر از درمان است.» بنابراین بهتر است تلاش کنید تا کودکان کمتر در معرض گرمای شدید خورشید قرار بگیرند تا خطر ابتلای آن‌ها به بیماری‌های تابستانی کمتر شود.

برچسب ها: افزایش دمای هوا تابستان گرمازدگی مشکلات پوستی
ارسال نظر
آخرین اخبار