۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۱۱۹۲۳
قیمت طلا و سکه این روزها چشم انتظار نتیجه مذاکرات وین است هر چند قیمت جهانی طلا نیز در روند نزولی روز گذشته قیمت طلا بی تاثیر نبوده است.
کد خبر: ۱۸۶۷۰

طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بنا به گفته کارشناسان این احتمال وجود دارد که قیمت طلا و سکه در ماه جاری از ثبات و یا کاهش نسبی برخوردار باشد، هر چند تحقق این مهم خود نیازمند یک سری فاکتور‌ها مانند نتیجه مذاکرات وین و وضعیت طلا در بازار جهانی خواهد داشت.
پیش بینی می‌شود قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۲ مرداد در بازار روند نزولی داشته باشد هر چند پایدار بودن این شرایط چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.
روز گذشته در حالی شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم که این روند افزایشی تنها برای ساعتی مهمان بازار بود و در پایان معاملات بازار طلا و سکه قیمت در روند کاهشی قرار گرفت که این خود می‌تواند به دلیل کنترل بازار‌ها باشد، چرا که مطابق اعلام مرکز آمار ایران، میانگین سالانه تورم در تیر ۱۴۰۱ با ۱.۱درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۰.۵درصد رسید. این عدد، بیشترین تورم سالانه از ابتدای امسال بوده است.
تورم نقطه به نقطه نیز در تیر ماه ۱۴۰۱ به ۵۴درصد رسید. این رقم نشان‌دهنده آن است که خانوار‌های کشور به طور میانگین ۵۴درصد بیشتر از تیر ماه سال گذشته برای خرید یک سبد از کالا‌ها و خدمات یکسان هزینه کرده‌­اند. تورم نقطه به نقطه نیز در مقایسه با ماه گذشته ۱.۵درصد افزایش یافته است و به بیشترین میزان خود از ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است.
از سوی دیگر، گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که بدهی دولت به بانک‌ها همچنان ادامه‌دار است. به عبارت دیگر، علاوه بر رشد پایه پولی و نقدینگی که خود عامل اصلی تورم هستند، در ماه‌های اخیر بدهی‌های بخش دولتی به بانک‌ها هم با سرعت افزایش پیدا کرده‌اند.
در پایان باید یادآور شد که این احتمال وجود دارد که قیمت طلا و سکه امروز افزایشی باشد، چرا که اعلام نرخ تورم از سوی مرکز آمار خود سیگنال افزایشی برای بازار‌های مالی صادر کرده است.

برچسب ها: طلافروشی امضاهای طلایی طلای جهانی
ارسال نظر
آخرین اخبار