۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
تعداد بازدید: ۵۱۱۹۲
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: با وجود صادرات ۷۰ درصدی از کل تولید کاشی کشور هنوز این حوزه اتحادیه صادرکنندگان ندارد.
کد خبر: ۱۸۸۸۰

  تولید کاشی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یحیی آل اسحاق گفت: سالیانه ظرفیت تولید کاشی در دنیا ۱۶ میلیارد متر مربع است. از این میزان حدود ۸.۵ میلیارد به چین و بقیه مربوط به پنج کشور هند، ترکیه، ویتنام، ایتالیا، اسپانیا و ایران است.
از کل میزان تولید کاشی ۲.۵ میلیارد متر مربع صادرات می‌شود که چین ۶۲۴ میلیون، هند ۴۳۷ میلیون، اسپانیا ۴۲۲ میلیون، ایتالیا ۳۱۸ میلیون و ایران ۱۸۰ میلیون متر مربع صادرات دارد.
به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، ایران ظرفیت تولید ۷۰۰ متر مربع کاشی دارد که از این مقدار حدود ۴۰۰ متر مربع را تولید می‌کند که۱۸۰ متر مربع آن صادر می‌شود. ظرفیت جهانی در حوزه منطقه به دلیل مزیت نسبی ما در تولید کاشی خوب است، اما باید نظام مدیریتی را سامان دهی کنیم.
آقای آل اسحاق گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه به صورت مستقیم تعاملات داریم و میزان کل تجارت این کشور‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است، که ایران می‌تواند با این کشور‌ها ۳۰۰ میلیارد دلار تبادلات تجاری داشته باشد، اما اکنون ایران ۳۰ میلیارد دلار تعاملات دارد.
به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، قیمت صادراتی هر مترمربع کاشی و سرامیک در ایران پایین و به مقدار ۱.۳ درصد است، در حالی که قیمت متوسط صادراتی هر متر مربع کاشی و سرامیک در ایتالیا ۱۵ دلار، اسپانیا ۸ دلار، لهستان ۶.۸ دلار، مصر کمی بیش از ۴ دلار است، همچنین با وجود اینکه ۷۰ درصد از تولید کاشی کشورمان صادر می‌شود، اما هنوز این حوزه اتحادیه صادرکنندگان ندارد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: تولید داخلی
ارسال نظر
آخرین اخبار