۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۹۷۶۰۶
وزیر بهداشت، از عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث تخت های بیمارستانی بخش کودکان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۸۸

عدم تمایل بخش خصوصی به احداث تخت‌های بیمارستانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین‌اللهی، در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان حکیم در جنوب غرب تهران، گفت: کودکی که درمان می‌شود، بیش از ۶۰ تا ۷۰ سال زندگی می‌کند و رسیدگی نادرست کودک بیمار ممکن است آسیبی ماندگار به جا بگذارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یک سوم جمعیت ایران را کودکان تشکیل می‌دهند، بر ضرورت ایجاد مراکز درمانی بیشتر برای کودکان در کشور تأکید و تصریح کرد: باید به افرادی که در این رشته فعالیت دارند، بیشتر توجه شود.

عین اللهی گفت: از ۱۵ هزار و ۳۴۴ تخت کودکان، ۱۱ هزار و ۷۶۴ تخت دانشگاهی است و بخش خصوصی چندان در بخش کودکان وارد نشده است از این رو ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش ضروری است.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر تخت‌های عمومی کودکان، هزار و ۵۲ تخت پی آی سی یو و مراقبت ویژه کودکان و ۴ هزار و ۲۵ تخت ان آی سی یو نوزادان داریم.

عین اللهی با اشاره به اینکه هدف ایجاد نظام پیشرفته سلامت است، گفت: باید نظام سلامت را در تمدن نوین اسلامی به جایگاه سزاوار خود برسانیم.

وی افزود: حوزه سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از قوی‌ترین حوزه‌ها است. امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است.

عین اللهی با بیان اینکه امکانات درمانی برای مردم محروم و انقلابی جنوب تهران بیشتر می‌شود، از افتتاح بیمارستان در اسلامشهر که فاز اول آن درمانگاه تکمیل شده و فاز دوم در حال احداث است، در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در شهر ری نیز بیمارستان فیروزآبادی به صورت کامل مجهز شده و به بیماران خدمت ارائه می‌دهد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون ایرانی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ میلیون نفر نیز در ۲ دهک پایین جامعه از بیمه رایگان سلامت برخوردار شدند و خدمات خوبی از مراکز درمانی به خصوص بیمارستان حضرت مهدی دریافت می‌کنند.

وی افزود: طرح سلامت خانواده نیز اکنون در ۹۳ شهرستان اجرایی می‌شود و قبل از بروزی بیماری، افراد تحت پوشش این طرح از لحاظ وضعیت جسمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و مهم تربن هدف ما ارتقای بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها است.

عین اللهی اظهار داشت: حوزه سلامت از قوی‌ترین و مهمترین حوزه‌هایی است که در سطح منطقه سرآمد هستیم به طوری که در قبل و ابتدای انقلاب میزان امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۶ سال افزایش یافته و از کشورهای منطقه جلوتر هستیم.

به گفته وزیر بهداشت، میزان مرگ و میر نوزادان که در قبل از انقلاب ۳۲ در ۱۰۰۰ تولد زنده بود اکنون به ۸ در هر ۱۰۰۰ تولد زنده کاهش یافته و مرگ و میر مادران نیز از ۲۳۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر به ۲۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

عین اللهی با اشاره به کاهش و کنترل بیماری‌های واگیر در کشور، افزود: بیماری‌هایی واگیر مانند سل، مالاریا و غیره در کشور کنترل شده در حالی که در کشورهای همسایه همچنان شیوع دارد. در بحث کرونا نیز با واکسیناسیون به موقع و حمایت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در مدت سه ماه از آغاز به کار دولت مردمی، این بیماری کنترل شد./ مهر

برچسب ها: وزیر بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهرام عین‌اللهی بخش خصوصی تخت بیمارستانی کودکان
ارسال نظر
آخرین اخبار