۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۸۱۹۲۱
فوق تخصص خون و سرطان، نسبت به فروش داروی سرطان بیرون از داروخانه با قیمت بسیار گزاف، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۹۰۸۹

فروش داروی سرطان با قیمت بسیار گزاف/ مسئولان باید پاسخ دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدمحسن رضوی، گفت: داروهای جدید در سال‌های اخیر، برای نجات جان بیماران و افزایش طول عمر آنان، تولید و وارد بازار دارویی شده که ما هم بخشی از این داروها را به طور روزمره استفاده می‌کنیم.

وی افزود: این داروها در نجات جان بیماران و افزایش طول عمر آنها نقش دارند.

رضوی با اشاره به تولید برخی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان در داخل کشور، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد این داروها توسط شرکت‌های داخلی تولید و حتی صادرات نیز داریم.

این فوق تخصص خون و سرطان تاکید کرد: متأسفانه در زمینه بعضی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان، کمتر از طرف مدیران تصمیم ساز شاهد تأمین و تولید آنها هستیم.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در زمینه تولید و واردات داروهای رایج در ۵۰ سال اخیر دچار کمبود موقت بشویم، گفت: کمبود موقت این داروها، باعث ایجاد بازار کاذب موازی شده است. به طوری که یک آمپول ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی، مقابل داروخانه معروف در تهران به قیمت ۵ تا ۱۰ میلیون به فروش می‌رسد.

رضوی توضیح داد: این موضوع می‌تواند نقطه اعتراض برای جامعه پزشکی و کشور باشد که چرا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان تاکید کرد: مسئولان نظام سلامت باید پاسخ بدهند، در حالی که داروهای بسیار گران قیمت وارد کشور می‌شود، چرا یک آمپول که قیمت زیادی ندارد، وارد نمی‌شود.

رضوی افزود: وزارت بهداشت باید تیمی را برای بررسی این قبیل مشکلات در نظر بگیرد که وقتی دارویی در داروخانه نیست، چرا باید همان دارو در دست دلالان باشد./ مهر

برچسب ها: علائم سرطان بیماران سرطانی درمان سرطان دارو داروخانه مسئولان
ارسال نظر
آخرین اخبار