۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۶۶۳۰۷
معاون میراث ‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛
معاون میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به خسارت وارد شده به سقف برخی سراهای بازار اراک بر اثر سیلاب گفت: میزان این خسارت ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۱۹۲۱۲

سیلاب به بازار اراک ۲ میلیارد تومان خسارت زد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن کریمی با اشاره به خسارت وارد شده به اماکن تاریخی استان در وقوع سیلاب‌های چند روز اخیر اظهار کرد: به دلیل بارش‌های اخیر سقف سراهای کاشانی، سرای نوذری، راسته بازار، سرای آقایی و سیستم فاضلاب دچار مشکل شده است برآورد خسارت ناشی از سیل به بازار اراک میزان تا کنون ۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: مرغوبیت و کیفیت مصالح استفاده شده در بازسازی این گذر باعث شده پوشش روی بام در برابر سیلاب مقاومت کامل داشته باشد و دچار آسیب و خسارت نشود.

معاون میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: سقف راه پله تیمچه نقشینه نیز دچار آسیب شده که مرمت اضطراری این مکان‌ها شروع شده است.

کریمی با اشاره به هماهنگی واحد خدمات شهری شهرداری اراک و شهرداری بافت تاریخی در ساماندهی و پاک سازی بازار اراک گفت: گل و لای موجود در سراهای بازار به ویژه سرای نوذری، سرای آقایی، سرای کاشانی و سرای قمی‌ها در حال پاکسازی است./ مهر

برچسب ها: بازار اراک محسن کریمی وقوع سیلاب میراث فرهنگی استان مرکزی
ارسال نظر
آخرین اخبار