۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۱۲۶۹۶۳
یک فعال حوزه کار نبود بروکراسی های اداری و پایین بودن هزینه را دلیل گرایش افراد به مشاغل خدماتی دانست و گفت:هرچه آمار اشتغال در بخش خدمات افزایش یابد به همان اندازه از تولید و صنعت فاصله گرفته و وابسته تر می شویم.
کد خبر: ۱۹۴۵۱

  مشاغل خدماتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عبدالله مختاری در ارزیابی دلیل بالا بودن آمار اشتغال در بخش خدمات گفت: معتقدم از هر چیزی که منجر به تولید سرمایه می‌شود باید حمایت کنیم. در حال حاضر بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مناسب برای تولید سرمایه و ارزش افزوده است، چون فرد هم شاغل است و هم از محل فعالیت و کاری که دارد، درآمدزایی می‌کند.
وی ادامه داد: بخش خدمات درآمدزایی ملی و اجتماعی نیست، بلکه فقط کسب و کار است و اگر مدام دنبال خدمات باشیم و به سمت مشاغل خدماتی حرکت کنیم به همان میزان مصرف گرایی رواج می‌یابد، چون جامعه بیشتر خدمات گیرنده است و به دلیل تامین نیاز، مشاغل خدماتی گسترش‌یافته است.
این فعال حوزه کار تصریح کرد: هر چه اشتغال در بخش خدمات بالاتر برود، جامعه مصرف گراتر می‌شود؛ ولی هر چه اشتغال بخش کشاورزی و صنعت بیشتر باشد به منزله آن است که جامعه تولیدگرا شده است.
به گفته مختاری با افزایش آمار مشاغل خدماتی به همان اندازه از تولید و صنعت فاصله گرفته و وابسته‌تر می‌شویم.
وی نبود بروکراسی‌های دست و پاگیر در راه اندازی مشاغل خدماتی را از جمله علل گرایش افراد و جامعه به کسب و کار‌های خدماتی ذکر کرد و گفت: در مشاغل خدماتی افراد عمدتا با مشکلاتی که در بحث صدور مجوز و طولانی شدن روند آن وجود دارد، مواجه نیستند و جنس این نوع کسب و کار‌ها به گونه‌ای است که با کمترین هزینه و شرایط سهل و آسان قابلیت ایجاد دارد.
این فعال حوزه کار تاکید کرد: در حال حاضر فعالیت مشاغل خدماتی در فضای مجازی گسترش یافته است و صرفنظر از بحث نظارت، اشتغال و درآمدزایی خوبی برای صاحبان این کسب و کار‌ها در پی داشته است./ایسنا

برچسب ها: اثبات کار حقوق کارگران
ارسال نظر
آخرین اخبار