۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۱۸۴۳۲۶
موسوی در گفتگو با خطوط گفت: انسان‌ها با استفاده از تکنولوژی آرسی‌آی می‌توانند از آلودگی و بیماری‌ها در امان باشند.
کد خبر: ۱۹۷۶۶
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی خطوط؛ در حال حاضر همه افراد جامعه از آلودگی و بیماری‌های مختلف رنج‌های زیادی می‌برند مخصوصا از بیماری کرونا، تا این که خبر از ساخت یک تکنولوژی به نام آرسی‌آی رسید. در خصوص این مسئله، خبرنگار سلامت خطوط گفت‌و‌گویی با «شهرام موسوی» مدیرعامل شرکت مانا اندیشان فرتاک داشته است که به شرح زیر است:

مهار آلودگی‌ها و بیماری‌های خطرناک مانند کرونا با استفاده از تکنولوژی آرسی‌آی/ با آرسی‌آی در محیطی امن زندگی کنید

تکنولوژی آرسی‌آی چه نوع تکلنولوژی است؟

آر‌سی‌آی یک تکنولوژی آمریکایی، ساخته‌شده کشور اسپانیا است.

این تکنولوژی توسط ناسا به وجود آمده و همسان‌سازی‌شده خورشید در طبیعت است. تکنولوژی آرسی‌آی از یک سیستم سوپرفتو کاتالیتیک استفاده و فقط یون او هاش منفی تولید می‌کند.

یون او هاش منفی چیست؟

یون او هاش منفی، یونی‌ست که دانشمندان به آن جاروی جو می‌گویند، زیرا آلودگی‌های اطراف انسان را پاک و از بین می‌برد. دانشمندان از خیلی سال پیش این یون را می‌شناختند، اما نمی‌توانستند فقط این یون را تنها تولید کنند، زیرا همراه با تولید آن، اوزون نیز همراه با رادیکال‌های خطرناک تولید می‌شد.

یون او هاش منفی چند گروه از آلودگی‌ها را از بین می‌برد؟

این یون ۳ گروه از آلودگی‌ها را از بین می‌برد. آلودگی‌های زیر ۳دهم میکرون، ۳دهم میکرون تا ۵ میکرون و ۵ میکرون تا ۱۰ میکرون. آلودگی‌های زیر ۳دهم میکرون، میکروب‌ها است که زیرشاخه‌های آن ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها است.

مهار آلودگی‌ها و بیماری‌های خطرناک مانند کرونا با استفاده از تکنولوژی آرسی‌آی/ با آرسی‌آی در محیطی امن زندگی کنید

عملکرد تکنولوژی آر‌سی‌آی چیست؟

با این تکنولوژی این گروه از باکتری‌ها از بین می‌روند و به صورت کامل از هوا و محیط ناپدید می‌شوند. در این صورت دیگر بیماری انتقال پیدا نمی‌کند و انسان‌ها بیش از ۸۰ درصد احساس امنیت می‌کنند. تکنولوژی آرسی‌آی برای ویروس کرونا تایید و تست‌های لازم آن در دانشگاه تهران انجام شده است.

این تکنولوژی در دستگاه پرسونال می‌تواند یک‌متر مکعب از اطراف ما را، یک سپر یون ایجاد کرده و از ما در برابر میکروب‌ها محافظت کند؛ بنابراین می‌توانیم در محیطی امن حرکت کنیم. اما دستگاه‌های بزرگ‌تر امکان برقراری امنیت، پاکسازی و رفع آلودگی را در فضا‌های بسیار بزرگ تا ۲۴۰ و ۲۸۰ متر مربع را دارند.

نقش آلودگی‌های گازی و ذرات معلق در استفاده از این تکنولوژی چیست؟

آلودگی‌های گازی شامل گاز‌های آلی فرار مانند co، پایه‌های گوگردی و پایه‌های نیتروژنی است. پس در برابر این گاز‌ها با استفاده از تکنولوژی آرسی‌آی در امنیت کامل هستیم. ذرات معلق بسیار خطرناک هستند، زیرا بدن فرد در برابر این ذرات مقاوم نیست در‌نتیجه در ریه ته‌نشین و بیماری‌های خطرناکی را برای فرد ایجاد می‌کند. تکنولوژی آرسی‌آی، ذرات معلق را فوری از بدن فرد خارج می‌کند.

ناسا چگونه این تکنولوژی را تولید کرد؟

ناسا طبق تحقیقاتی که در فضا انجام داد، توانست در سال ۲۰۰۲، تکنولوژی آرسی‌آی را به صورت تکنولوژی تجاری در اختیار کمپانی اکتیوتک قرار دهد و این کمپانی با خرید این تکنولوژی، آن را در اختیار مردم جهان قرار داد تا از آلودگی‌های کشور در امان باشند.

مهار آلودگی‌ها و بیماری‌های خطرناک مانند کرونا با استفاده از تکنولوژی آرسی‌آی/ با آرسی‌آی در محیطی امن زندگی کنید

برچسب ها: تکنولوژی الودگی هوا ناسا
ارسال نظر
آخرین اخبار