۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
تعداد بازدید: ۱۸۰۲۵۵
قادری در گفتگو با پایگاه خبری خطوط تاکید کرد؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی امکان صادرات گاز وجود ندارد، می‌توان گاز مازاد بر نیاز را به برق و برق را به رمزارز تبدیل و بخشی از مشکلات مالی کشور را از این طریق حل کرد.
کد خبر: ۲۰۱

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص ظرفیت‌های رمزارزها با هدف تامین مالی در حوزه تجارت دیجیتال و ضرورت بهره گیری از آن در کشور، گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی  امکان صادرات گاز  وجود ندارد، می توان گاز مازاد بر نیاز را به برق و برق را به رمزارز تبدیل و بخشی از مشکلات مالی کشور را از این طریق حل کرد.

 

راه‌های خروج از محدودیت منابع ارزی

وی ادامه داد: در شرایطی که محدودیت منابع ارزی داریم یکی از راه‌های خروج از چنین وضعیتی استفاده از  ظرفیت های رمزارزهاست که قطعا  استفاده از رمزارزها و بهره مندی از پتانسیل آن در بهبود شرایط فعلی بسیار موثر و به سود ماست.

قادری با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت های لازم و رفع معضلات ناشی از استخراج رمزارزها در کشور بایستی تدابیر مناسب اتخاذ گردد، عنوان کرد: بحث هایی مبنی بر اینکه ما باید برق را به تولیدکنندگان رمزارز با چه قیمت و در چه زمانی بفروشیم و یا چگونه این امکان و فرصت را برای آنها فراهم کنیم که رمزارزها تبدیل به تهدید نشود، وجود دارد.

 

رعایت قانون در تولید رمزارزها یکی از اصلی ترین ضروریات است

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رعایت قانون در تولید رمزارزها یکی از اصلی ترین ضروریات است که باید بستر و فرصت مناسب برای استخراج رمزارزها به صورت قانونی در کشور فراهم شود که برای تحقق این موضوع می‌توان نیروگاه هایی ایجاد و یا از توان نیروگاه‌های موجود بهره گیری کرد به شرطی که برای فصولی که مصرف برق بالاست، برنامه ویژه‌ای را به لحاظ کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تدوین طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ در مجلس، بیان کرد: طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ می‌تواند کمک کند تا در فصول سرد سال برق مازاد برای تولید رمزارزها مورد استفاده قرار گیرد تا بخشی از نیازهای ارز وارداتی خود را تامین کنیم.

 

چالش‌های اساسی در حوزه استخراج رمزارزها

قادری با اشاره به چالش‌های پیش روی دولت در خصوص رمزارزها گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حوزه استخراج رمزارزها موضوع برق مصرفی است زیرا زمانیکه قیمت برق پائین باشد همه افراد سعی می کنند از این ارزانی استفاده و به شکل غیرقانونی اقدام به تولید رمزارز کنند پس دولت سیزدهم باید در جهت قانونمند کردن این فرآیند وارد عمل شده تا مقدمات لازم را برای افرلدی که می خواهند از این فرصت به شکل قانونی استفاده کنند، فراهم و حتی به آنها تسهیلاتی پرداخت کند، رویکردی که بدون شک هم به نفع دولت سیزدهم خواهد بود و هم بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

پایان پیام/

 

ارسال نظر
آخرین اخبار