۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۸۱۴۷۲
مشکلات سینوسی زمانی اتفاق می‌افتد که مخاط بیش از حد در حفره‌های پشت صورت جمع شود. در برخی از افراد به خصوص افرادی که آلرژی یا آسم دارند این حالت به طور منظم عود می‌کند و منجر به فشار مداوم اطراف بینی، ترشحات بینی، سردرد، خستگی و علائم دیگر می‌شود.
کد خبر: ۲۰۴۳۰
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ دکتر دل‌سینگور، استادیار گوش و حلق و بینی در شهر نیویورک، می‌گوید: در بسیاری از موارد درمان‌های خانگی سینوس می‌تواند به طور موثر سینوس‌های ملتهب را بهبود بخشد. در این گزارش با برخی از این درمان‌های خانگی آشنا شوید.

با چند درمان خانگی از شر مشکلات سینوسی خلاص شوید

صورت خود را گرم کنید

یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای عفونت‌های سینوسی، گرم‌کردن مجاری سینوسی است. می‌توانید در حالی که روی تخت دراز کشیده‌اید، یک دستمال گرم‌شده روی بینی و گونه‌های خود قرار دهید.

سینوس‌های خود را مرطوب کنید

حوله‌ای را در هنگام تنفس بخار آب گرم، روی سر خود بکشید و بخار را به سمت صورت خود نگه دارید. همچنین دوش آب گرم و تنفس در هوای گرم و مرطوب به کاهش درد و تخلیه مخاط کمک می‌کند.

سینوس‌های خود را آبیاری کنید

شستشوی بینی با استفاده از محلول آب‌ شور اساسا روشی برای بیرون راندن میکروب‌ها و مخاط مسدود‌شده موجود در مجرای سینوسی است.

با سر بالا بخوابید

این روش خوابیدن به تخلیه سینوس‌ها کمک و احتقان را کاهش می‌دهد.

غذا‌های تند بخورید

استفاده ازغذا‌های تند مانند فلفل به باز شدن مجرای بینی کمک و مقداری از درد و فشار سینوسی را کاهش می‌دهد. ادویه‌جات و ترشی‌جات مانند فلفل قرمز دارای خواص ضدالتهاب و ضدباکتریایی است که به تجزیه و تخلیه مخاط احتقانی کمک می‌کند.

هیدراته بمانید

کم‌آبی بدن باعث غلیظ شدن مخاط داخل سینوس و دشواری جریان می‌شود. به همین دلیل نوشیدن مایعات و هیدراته ماندن می‌تواند به رقیق شدن مخاط و تخلیه سینوس‌ها کمک و احتقان بینی را برطرف کند.

برچسب ها: عفونت خانگی مشکلات
ارسال نظر
آخرین اخبار