۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۷۴۰۲۲
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد، گفت که سازمان ملل‌متحد در حال همکاری با ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا برای غلبه بر موانع موجود در مسیر ورود موادغذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی است.
کد خبر: ۲۰۴۸۲

گوترش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گوترش گفت که بر اساس توافقی که ماه گذشته با میانجی‌گری سازمان ملل در ترکیه برای ازسرگیری صادرات غلات اوکراین که پس از تهاجم روسیه در فوریه قطع شده بود، بیش از ۶۵۰ هزار تن غلات و موادغذایی دیگر صادر شده است.
دولت‌ها و بخش خصوصی باید برای آوردن موادغذایی و کود‌های شیمیایی روسیه و همچنین غلات اوکراینی به بازار‌های جهانی بر اساس توافقی که ماه گذشته به دست آمد، همکاری کنند.
گوترش در یک کنفرانس خبری در استانبول گفت: بخش دیگر این بسته، دسترسی بدون مانع به بازار‌های جهانی موادغذایی و کود‌های روسیه است که مشمول تحریم نیستند. این مهم است که همه دولت‌ها و بخش خصوصی برای عرضه آن‌ها به بازار همکاری کنند.
بر اساس گزارش رویترز، دریافت موادغذایی و کود بیشتر از اوکراین و روسیه برای آرام کردن بیشتر بازار‌های کالا و کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم است.
روسیه و اوکراین قبل از تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه که مسکو آن را یک عملیات نظامی ویژه می‌نامد، حدود یک سوم صادرات جهانی گندم را به خود اختصاص داده بودند. روسیه همچنین صادرکننده عمده کود است./ایسنا

برچسب ها: جنگ اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین
ارسال نظر
آخرین اخبار