۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۱۲۰۸۴۰
یونان و ترکیه مدت‌هاست بر سر یک رشته مسائل، از جمله مهاجرانی که به‌دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرز‌های یونان از طریق ترکیه هستند، به‌رغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت اختلاف دارند.
کد خبر: ۲۰۵۰۲

تنش در مرز ترکیه و یونان بالاگرفت/مرز‌های یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مقام ارشد دولت یونان با اشاره به توسعه حصارکشی در مرز با ترکیه گفت: مرز‌های یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد. به گزارش فارس، یونان از گسترش حصارکشی مرزی با ترکیه خبر داد. به نوشته شماره شنبه روزنامه «گریک ریپورتر» یونان اعلام کرد که برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران، حصار مرزی «اوروس» در مرز با ترکیه را ۸۰ کیلومتر (۵۰ مایل) گسترش خواهد داد. این اعلامیه را «نوتیس میتارکیس» وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان اعلام و اشاره کرد که مرز‌های یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد. وی گفت: انسان‌دوستی بسیار مهم است، اما میلیون‌ها نفر هستند که به‌دلیل نابرابری‌های موجود در جهان می‌خواهند وارد اتحادیه اروپا شوند. یونان و ترکیه مدت‌هاست بر سر یک رشته مسائل، از جمله مهاجرانی که به‌دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرز‌های یونان از طریق ترکیه هستند، به‌رغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت اختلاف دارند.

تنش در مرز ترکیه و یونان بالاگرفت/مرز‌های یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد!

طی روز‌های گذشته ترکیه و یونان همدیگر را به بدرفتاری با پناهجویان در مرز‌های آبی و تلاش برای بیرون راندن آ‌نها از خاک خود متهم کردند. در این بین، رسانه‌های ترکیه‌ای از کمک گارد ساحلی این کشور به شماری از پناهجویان در دریای اژه خبر دادند. به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که گارد ساحلی ترکیه جان پناهجویان را که به‌طور غیرقانونی توسط گارد ساحلی یونان به دریای اژه به سمت ترکیه بازگردانده شده بودند، نجات دادند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «در ۱۶ آگوست ۲۰۲۲ (سه‌شنبه ۲۵ مرداد) یک پهپاد نیروی دریایی ترکیه مهاجران غیرقانونی را که توسط گارد ساحلی یونان به یک قایق بادی منتقل شده و به سمت آب‌های سرزمینی ترکیه عقب رانده شدند، شناسایی کرد. این در حالی است که یونان نیز ترکیه را متهم به بدرفتاری با پناهجویان می‌کند.

تنش در مرز ترکیه و یونان بالاگرفت/مرز‌های یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد!

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» وزارت امور خارجه یونان گفت: حادثه اخیر در مرز یونان و ترکیه که ده‌ها مهاجر برای روز‌ها سرگردان بودند تلاش دیگر ترکیه برای ایجاد مشکل مرزی است. پلیس یونان ۳۵ سوری و سه فلسطینی از جمله یک زن باردار و ۷ کودک را که پس از عبور از رودخانه‌ای از ترکیه در خاک یونان پنهان شده بودند، پیدا کرد. براساس قراردادی که در سال ۲۰۱۶ بین ترکیه و اتحادیه اروپا امضا شد، آنکارا موافقت کرد در ازای دریافت ۶ میلیارد یورو برای حمایت از خدمات مرتبط با پناهجویان و وعده سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا، جریان مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا را محدود کند. یونان اعلام کرده که حصارمرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرز‌های ترکیه گسترش می‌دهد. ترکیه البته مدعی است که تروریست‌های «پ. ک. ک» تحت پوشش پناهجو در اردوگاه‌های یونان فعالیت دارند./آرمان ملی.

تنش در مرز ترکیه و یونان بالاگرفت/مرز‌های یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد!

برچسب ها: یونان ترکیه پناهجویان گروه های تروریستی سازمان تروریستی
ارسال نظر
آخرین اخبار