۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
تعداد بازدید: ۱۲۲۲۸۶
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه افزایش بودجه فدراسیون‌های ورزشی ۹ درصد بوده است، ابراز امیدواری کرد در مورد این بودجه تجدیدنظر صورت بگیرد.
کد خبر: ۲۰۶۲۳

انتخابات کمیته ملی المپیک سر موقع برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مورد نایب قهرمانی تیم نوجوانان ایران در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا در تهران اظهار کرد: کسب نایب قهرمانی را به این تیم تبریک می‌گویم و معتقدم که نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست. تیم نوجوانان ایران سهمیه جهانی کسب کرده که اقدام ارزشمندی است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از طرف وزارت ورزش به رئیس فدراسیون والیبال خسته نباشید می‌گویم. داورزنی و فدراسیون والیبال ۱۰ روز کامل درگیر این مسابقات بودند. داورزنی حتی مدت کوتاه‌تری در قونیه ماند تا به ایران برگردد و به اصطلاح بالای سر مسابقات باشد.

سجادی با بیان اینکه «میزبانی به بهترین شکل ممکن انجام شد.»، خاطر نشان کرد: دوست داشتیم تیم نوجوانان ایران در تهران قهرمان شود، ولی هر تیمی که بهتر بازی کند و هماهنگ‌تر باشد در پایان برنده خواهد شد. در بازی فینال فرآیند بازی تیم ژاپن بهتر از ایران بود و در نهایت برنده شد.

وی ادامه داد: اتفاقات زیادی امروز افتاد. تیم والیبال جوانان ایران در بحرین موفق شد تیم ژاپن را شکست دهد. در سالن مجاور، شاهد برگزاری مسابقات بسکتبال جوانان زیر ۱۸ سال آسیا هستیم و دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال آسیا فردا میهمان ماست. تیم ملی والیبال بانوان ایران هم در کاپ آسیا تیم کره جنوبی را شکست داد.

سجادی همچنین تصریح کرد: باختن همیشه هم بد نیست و فدراسیون والیبال قطعاً تلاش خواهد کرد تا تیم نوجوانان ایران را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کند. قول می‌دهم خیلی بهتر از سال‌های گذشته از والیبال حمایت کنیم.

سجادی درباره برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک هم گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همکار هستند و هیچکدام از ما دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم. تکلیفی قانونی بر عهده ماست و باید انتخابات را سر موقع و با نظم و ترتیب برگزار کنیم.

وزیر ورزش افزود: برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک، ربطی به این فدراسیون و آن فدراسیون ندارد. من هنوز تعداد فدراسیون‌های المپیکی و غیرالمپیکی حاضر در مجمع را به‌صورت دقیق نمی‌دانم، ولی تکلیفی برعهده ماست و باید انتخابات را برگزار کنیم.

وی راجع به تعیین تکلیف سرپرست فدراسیون بدمینتون گفت: فدراسیون بدمینتون انتخابات ندارد و در مجمعی که برگزار خواهد شد سرپرست انتخاب می‌شود. به نظرم آقای پوریا به‌عنوان سرپرست انتخاب خواهد شد، ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

سجادی در مورد انتخابات فدراسیون بدمینتون ادامه داد: این یک بدشانسی است که در زمان انتخابات کمیته، فدراسیون بدمینتون با سرپرست اداره می‌شود. در نهایت باید صبر کرد و تا روز انتخابات دید که تعداد فدراسیون‌های المپیکی چه تعدادی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر حمایت از فدراسیون والیبال درباره بودجه فدراسیون های ورزشی اظهار داشت: امیدوارم در سال ۱۴۰۱ در مورد بودجه فدراسیون‌ها تجدیدنظر شود و افزایش پیدا کند. هزینه‌های ما با سال گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، ولی افزایش بودجه‌ای در حدود ۹ درصد داشته‌ایم! خوشبختانه فدراسیون‌ها وزارت ورزش را درک می‌کنند و با هم هماهنگ هستیم.

سجادی در این مورد اضافه کرد: بودجه فدراسیون‌ها جوابگوی نیازهای آنها نیست، ولی ما هم بضاعتی داریم. در جلسات کارشناسی که با مسئولان فدراسیون‌ها برگزار می‌شود، هر دو طرف به عدد و رقم خاصی می‌رسند و تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه به امضا می‌رسد. خوشبختانه فدراسیون والیبال با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است و داورزنی هیچ وقت ما را برای مسائل مالی تحت فشار نگذاشته است.

وی در مورد فدراسیون سوارکاری یادآور شد: جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون سوارکاری برگزار کردیم و در حال مذاکره و بررسی شرایط هستیم.

وزیر ورزش در پاسخ به سؤالی راجع به حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی گفت: من دوباره این مسئله را بررسی کردم. حضور بانوان در استادیوم‌ها، تعهدی است که توسط همکاران قبلی ما داده شده است و آن را امضا کردند. خوشبختانه ما با رفتارهای خود نشان داده‌ایم که اگر شرایط و توانایی پذیرایی از بانوان در استادیوم‌ها مهیا باشد، بانوان در استادیوم‌های ورزشی حاضر خواهند شد.

سجادی افزود: پیشنهاد دادیم حضور بانوان تا پایان لیگ محقق شود و در واقع قرار نیست از بازی نخست بانوان به استادیوم‌ها بیایند. آرزوی ما فراهم کردن شرایط حضور بانوان در استادیوم‌هاست.

وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه تبلیغاتی علیه ایران در خارج از کشور به راه افتاده و قصد اسلام‌هراسی با استفاده از برخی مسائل جاری در ایران را دارند. ما می‌خواهیم به آنها ثابت کنیم این‌طور نیست. نمی‌توانم قول بدهم که در روز خاصی بانوان در استادیوم‌ها حاضر خواهند بود، ولی تلاش ما این است که به این خواسته برسیم.

برچسب ها: سید حمید سجادی کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان
ارسال نظر
آخرین اخبار