۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
تعداد بازدید: ۵۰۳۷۱
وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و عقد قرارداد در بالادست و پایین دست داشتیم، خاطرنشان کرد: عمده تفاهم‌نامه و قراردادها در میادین نفتی و گازی مشترک ، افزایش ظرفیت پالایشی، خط انتقال فراورده نفتی، ذخیره سازی گلز طبیعی و حوزه پتروشیمی و زنجیره صنایع تکمیلی بوده است.
کد خبر: ۲۰۶۴۰

اوجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه ها در هفته جاری اظهار داشت: علاوه بر افتتاح آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه ها را در استان‌های مختلف در بالادست و پایین دست در هفته جاری خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه آرزوی مردم کیش برای بهره مندی از گاز محقق شد، افزود: همچنین دو نیروگاه جزیره از گاز برخوردار شدند که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت مایع می شود و با استفاده از سوخت پاک از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.ضمن اینکه از صرفه جویی ریالی و ارزی آن مردم بهره مند خواهند شد.
وزیر نفت با بیان اینکه استان هرمزگان به قطب پالایشی کشور تبدیل خواهد شد، گفت: ۶۰۰هزار بشکه ظرفیت پالایشی قاسم سلیمانی کمک شایانی به ظرفیت پالایشی کشور خواهد کرد.
وی افزود: ما تا امروز در این استان ۲۵ میلیارد دلار پروژه آغاز کرده ایم.
اوجی همچنین بیان داشت: انتقال گاز میدان کیش به پارس جنوبی در اولویت است که عملیات لوله گذاری آن بزودی شروع می‌شود.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و عقد قرارداد در بالادست و پایین دست داشتیم، خاطرنشان کرد: عمده تفاهم‌نامه و قراردادها در میادین نفتی و گازی مشترک ، افزایش ظرفیت پالایشی، خط انتقال فراورده نفتی، ذخیره سازی گلز طبیعی و حوزه پتروشیمی و زنجیره صنایع تکمیلی بوده است./ایلنا

برچسب ها: شرکت ملی نفت ایران نفت خام نفت و گاز
ارسال نظر
آخرین اخبار