۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۶۳۵۵۴
رییس کل گمرک ایران مطرح کرد:
رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: در بحث قاچاق انسان در ۵ ماهه اول امسال ١٣١ پرونده در این باره تشکیل شده همچنین میزان کشف قاچاق انسان ١٢٩۵ نفر بوده که عمده این افراد در مرز بازرگان کشف شده که مربوط به کشورهای شرقی بودند.
کد خبر: ۲۰۹۱۰

مقدسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا مقدسی در نشست خبری امروز با بیان اینکه گمرک سومین منبع درآمدی کشور محسوب می‌شود، اظهارداشت: برای اولین بار میزان مالیات ارزش افزوده بیشتر از حقوق ورودی شد چراکه حقوق ورودی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه در ایران ۴ نوع گمرکات وجود دارد که این موضوع در هیچ جای دنیا رایج نیست، ادامه داد: در حال حاضر ١٣٩ گمرکات اصلی در کشور فعال است و همچنین ٢٣١ مکان گمرکی در کشورمان وجود دارد و در حالی که با کاهش نیروی انسانی مواجه هستیم، تعداد گمرکات در گذرگاه‌های مرزی در حال افزایش است.
رییس کل گمرک ایران با اشاره به کشف قاچاق گفت: در بحث قاچاق انسان در ۵ ماهه اول امسال ١٣١ پرونده در این باره تشکیل شده همچنین میزان کشف قاچاق انسان ١٢٩۵ نفر بوده که عمده این افراد در مرز بازرگان کشف شده که مربوط به کشور‌های شرقی بودند.
مقدسی ادامه داد: همچنین در این مدت هزار و ٢٣٨ پرونده قاچاق به ارزش ٢٨ هزار میلیارد ریال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵٠ درصدی داشته و در همین مدت ١۴.۵ تن مواد پیش ساز مواد مخدر عمدتا از مرز‌های ماهیرود و دوغارون کشف شده است./ایلنا

برچسب ها: گمرک ایران قاچاقچیان
ارسال نظر
آخرین اخبار