۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۱۷۵۰۰۳
گزارش خطوط از فواید قارچ برای سلامتی؛
قارچ خوراکی خوشمزه‌ای است که انواع مختلف و متنوعی دارد. قارچ‌ها به دلیل آنکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو‌اسید، آنتی‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدان هستند، می‌توانند برای سلامتی بدن مفید باشند و از انسان در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت کنند.
کد خبر: ۲۰۹۳۶
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قارچ‌ها برای طعم بی‌نظیر و مزایای سلامتی که دارند، بسیار محبوب هستند. قارچ یکی از سبزی‌هایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. اما مزایای سلامتی به همین‌جا ختم نمی‌شود، در ادامه با فواید بیشتر قارچ برای سلامتی بدن آشنا می‌شوید:

کاهش خطر ابتلا به سرطان با خوردن قارچ

کاهش خطر ابتلا به سرطان

قارچ منبع قدرتمندی از ارگوتیونئین، اسید‌آمنه و آنتی‌اکسیدانی است که از آسیب سلولی جلوگیری یا آن را کند می‌کند. محققان دریافته‌اند که گنجاندن انواع قارچ‌ها در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

مصرف سدیم را کاهش می‌دهد

سدیم باعث می‌شود، بدن مایعات اضافی را حفظ کند که این موضوع باعث افزایش فشار خون می‌شود. برای کاهش مصرف سدیم و فشار خون، قارچ را به مواد غذایی خود اضافه کنید.

مصرف قارچ در کاهش ابتلای سرطان، مصرف سدیم و کلسترول نقش دارد. همچنین باعث افزایش ویتامین D می‌شود. افراد دیابتی به دلیل آنزیم‌های موجود در قارچ می‌توانند از این نوع تغذیه استفاده کنند.

کمک به کاهش کلسترول

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت قرمز است و در عین حال کالری، چربی و کلسترول را به حداقل می‌رساند. تحقیقات نشان می‌دهد خوردن قارچ به پایین نگه‌داشتن سطح کلسترول کمک می‌کند. قارچ‌ها حاوی ترکیباتی هستند که تولید کلسترول را مهار، از جذب کلسترول جلوگیری و میزان کلی کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

باعث افزایش ویتامین D می‌شود

ویتامین D در بدن باعث حفظ و ساخت استخوان‌های قوی می‌شود. قارچ‌ها منبع ویتامین D هستند.

باعث تحریک روده سالم‌تر می‌شود

میکروبیوم روده انسان، خانه ارگانیسم‌ها و باکتری‌هایی است که نقش مهمی در سلامت و خلق‌و‌خو دارد. یکی از راه‌های حفظ سلامت روده، تحریک رشد باکتری‌های سالم در آن فضا از طریق استفاده از مواد غذایی عالی مانند قارچ است.

مناسب برای افراد دیابتی

قارچ‌ها به دلیل اینکه هیچ‌گونه چربی ندارند، برای بیماران دیابتی عالی هستند. آنزیم‌های طبیعی موجود در قارچ به شکستن قند‌ها و نشاسته کمک می‌کند.

برچسب ها: قارچ سلامتی بدن درمان سرطان
ارسال نظر
آخرین اخبار