۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۷۱۷۵۹
شرکت مدرنا از فایزر و بیوان‌تک، شریک آلمانی آن شکایت کرده و مدعی است که آن‌ها به شکلی نامناسب از فناوری این شرکت در ساخت واکسن کرونا استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۹۹۳

مدرنا از فایزر به خاطر کپی‌برداری از فناوری واکسن کووید شکایت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شانون تایم کلینگر، مشاور ارشد حقوقی مدرنا در بیانیه‌ای گفت: معتقدیم که فایزر و بیوان‌تک به‌طور غیرقانونی اختراع‌های مدرنا را کپی کرده‌اند و بدون اجازه به بهره‌برداری از آن ادامه می‌دهند.

بنا به گفته مدرنا، آن‌ها این شکایت را در دادگاه منطقه‌ای ماساچوست ایالات متحده آمریکا و نیز در آلمان تنظیم کردند.

واشینگتن‌پست نوشت: پرونده حقوقی به درگیری دادگاهی بین یک غول دارویی بین‌المللی، فایزر و یک استارت‌آپ بیوتکنولوژی، مدرنا که قبل از دریافت مجوز مصرف اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) برای تولید واکسن ویروس کرونا تا حدود یک سال پس از شیوع کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۲۰، هرگز محصولی دارویی نفروخته بود، منجر می‌شود.

به گزارش واشینگتن پست، این اختلاف ممکن است سه تا پنج سال ادامه پیدا کند.

فایزر روز جمعه اعلام کرد که هنوز این شکایت را بررسی نکرده است و اکنون پاسخی برای آن ندارد.

مدرنا گفته که به دنبال حذف واکسن فایزر- بیوان‌تک از بازار نیست زیرا «دسترسی مداوم به این داروهای نجات‌دهنده» باید تضمین شود.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا در بیانیه‌ای گفت: ما این شکایت‌ها را برای محافظت از پلتفرم فناوری نوآورانه ام‌آران‌ای که پیشگام آن بودیم تنظیم کردیم‌، میلیاردها دلار برای پدیدآوردنش سرمایه‌گذاری کردیم و در دهه پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ ثبتش کردیم.

هردو شرکت در دوران همه‌گیری، ده‌ها میلیارد دلار از فروش واکسن درآمد داشتند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، عملکرد واکسن‌های این دو تولیدکننده مشابه است، یعنی رشته‌ای از آران‌ای پیام‌رسان را به سلول‌های فرد می‌فرستد و دستورالعمل‌ ساخت یک پروتئین سنبله‌ای را روی سطح ذرات ویروس کرونا ارسال می‌کند. این روش سیستم ایمنی را به واکنش وامی‌دارد و در برابر ابتلا و بیماری از بدن محافظت می‌کند./ الف

برچسب ها: فایزر
ارسال نظر
آخرین اخبار