۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۱۰۰۴۵۷
مدیر اجرای ستادمرکزی اربعین در گفتگو با خطوط تاکید کرد:
کوثری‌فر می‌گوید: زائرین برای سفر اربعین باید هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سماح اقدام کنند تا از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۲۱۰۰۸
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خری تحلیلی خطوط، امید کوثری‌فر، مدیر اجرای ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با خبرنگار خطوط به مسائلی اشاره می‌کند:

زائرین از طریق سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند

کوثری‌فر می‌گوید: از ۱۰ صفر تا ۲۳ ماه صفر (طی ۱۴ روز) که به عنوان ایام اربعین تلقی شده است، مجموعه‌های مختلفی به زائرین خدمات‌رسانی خواهند کرد.

او تاکید می‌کند: زائرین هرچه سریع‌تر باید نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سماح اقدام کنند تا از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیر ستاد مرکزی اربعین هدف زائرین را از ثبت‌نام در سامانه ذکر می‌کند: افرادی که در سامانه ثبت‌نام کنند، زمان رفت و برگشت، مرز انتخابی و حتی نوع وسیله نقلیه خود را در سامانه درج خواهند کرد و با توجه به شرایط مرزی که زائر انتخاب می‌کند، خدمت و امکانات فراهم می‌شود.

کوثری‌فر ادامه می‌دهد: با پرداخت مبلغ ۱۸ هزارتومان در سامانه سماح، پوشش بیمه‌ای برای تمام زوار در نظر گرفته شده است.

امسال ثبت‌نام در سامانه سماح به منزله ویزا تلقی خواهد شد. زائرین با ثبت نام در سامانه از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند.

او در خصوص مرز‌های کشور عنوان می‌کند: مرز‌های چهارگانه قبلی، مرز مهران در استان ایلام، مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان، مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زاِئرین شناخته شده است. علاوه بر این، دو مرز جدید شامل مرزکاشمر در استان کردستان و مرز چابچی در استان آذربایجان به عنوان مرز‌های فرعی پیش‌بینی شده است.

آیا ثبت‌نام در سامانه سماح ضروری است؟

مدیر اجرای ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که آیا ثبت‌نام در سامانه سماح ضروری است؟ می‌گوید: با توجه به در نظر گرفتن حذف ویزا، امسال ثبت‌نام در سامانه سماح را به منزله ویزا تلقی خواهیم کرد و در پایگاه‌های مرزی این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کوثری‌فر در پایان صحبت‌های خود، تصریح می‌کند: علاوه برخدمات بیمه‌ای در بحث زیرساختی نیز اقداماتی صورت گرفته است. پارکینگ‌های دولتی در روز‌های مصادف با اربعین، هر ۲۴ ساعت پنج هزارتومان و در روز‌های عادی هر ۲۴ ساعت ۱۰ هزارتومان برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند با وسیله شخصی خود به مرز‌ها مراجعه کنند، مهیا شده است تا هزینه زواردر این خصوص کاهش پیدا کند.

برچسب ها: ستاد مرکزی اربعین حسینی ویزای اربعین سامانه ثبت نام
ارسال نظر
آخرین اخبار