۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۴۱۰۲
برای کاهش خطر ابتلا به آبله‌میمون چه اقداماتی باید صورت گیرد؟
وزارت بهداشت ایالات متحده شیوع آبله‌میمون را به عنوان یک وضعیت اضطراری بداشت عمومی اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۱۰۰۹
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آبله‌میمون ابتدا در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، شروع به گسترش کرد. این دسته از افراد همچنان در معرض بیشترین خطر قرار دارند. تا اکنون بیشتر موارد در شهر‌های بزرگ مانند نیویورک و لس‌آنجلس گزارش شده است.
با ادامه شیوع ممکن است ویروس گرو‌های مختلف جمعیتی را تحت‌تاثیر قرار دهد. در ادامه این گزارش خبرنگار سلامت خطوط راهکار‌هایی را جهت کاهش ویروس آبله‌میمون آورده که به شرح زیر است.

تماس پوست به پوست شایع‌ترین راه انتقال ویروس آبله‌میمون است

هوشیار باشید

از تماس نزدیک یا پوست به پوست با افرادی که که ممکن است به این ویروس مبتلا باشند خودداری کنید. تماس مستقیم، نزدیک، پوست به پوست به عنوان مسیر اصلی انتقال در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به روش‌های مختلف رخ دهد. دکتر وفاالصدر پروفسور اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: «آبله‌میمون ممکن است از طریق تماس صمیمی و همچنین در طول تماس جنسی رخ دهد.»

برای کاهش خطر ابتلا به آبله‌میمون از تماس پوست به پوست با افراد مبتلا پرهیز کنید، دستان خود را مرتب با آب و صابون بشویید، لباسی انتخاب کنید که کامل بدنتان را بپوشاند و سطوح آلوده را ضدعفونی کنید.

از اشتراک حوله، لباس و ملحفه خودداری کنید

دکتر آن‌ریموین، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، می‌گوید: «ویروس می‌تواند از طریق اشیاء آلوده از جمله لباس، ملحفه، حوله، و سایر مواد متخلخل پخش شود، اما این شکل از انتقال به اندازه تماس پوست به پوست رایج نیست. این ویروس می‌تواند برای مدتی روی سطوح زندگی و سپس به فرد دیگری سرایت کند.»
ریمیون همچنین توصیه می‌کند از ظروف یا فنجان‌هایی که توسط افراد مبتلا به آبله میمون استفاده می‌شود، خودداری کنید.

دست‌ها را با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی استفاده کنید

دکتر جنیفراشتون خبرنگار ارشد پزشکی می‌گوید: «بهداشت دست نه تنها برای آبله‌میمون بلکه برای هر بیماری عفونی دیگر مهم‌ترین مسئله است.»

پوشیدن لباس کامل ممکن است ایمن‌تر باشد، به خصوص در هنگام مواجهه با جمعیت زیاد

برای کاهش احتمال تماس پوست به پوست با فردی که ممکن است به ویروس آلوده شده باشد، لباسی بپوشید که بدن شما را کامل بپوشاند.

سطوحی را که ممکن است آلوده باشند، پاک کنید

آبله‌میمون یک ویروس ارتوپاکس است که به بسیاری از مواد ضد‌عفونی‌کننده حساس است. باید مناطقی را که فرد مبتلا به آبله‌میمون در آنجا گذرانده و همچنین اشیایی را که ممکن است استفاده کرده باشد، ضدعفونی کنید.

برچسب ها: ویروس آبله میمون راهکار انتقال بیماری
ارسال نظر
آخرین اخبار