۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
تعداد بازدید: ۶۸۲۲۹
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با آزادسازی صادرات، میزان محدودی صادرات مرغ انجام‌ شد درحالیکه پتانسیل صادرات یک‌ میلیون تن مرغ در سال به سهولت وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۰۲۳

 مرغ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی مرغ زنده در سطح کشور ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان است که براین اساس مرغ گرم باید با نرخ مصوب عرضه شود.
به گفته او، با مردمی سازی یارانه و کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی سرانه مصرف راهی جز توزیع کالابرگ الکترونیکی نیست چرا که این موضوع در پایداری تولید، امنیت غذایی و سلامت جامعه تاثیر بسزایی دارد.
اسداله نژاد می‌گوید: با اصلاح نظام یارانه، جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۸۵ تا ۹۰ میلیون رسید که این امر کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی تولید نشان‌می دهد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با مردمی سازی یارانه و آزادسازی صادرات، میزان محدودی صادرات مرغ انجام شد، درحالیکه پتانسیل صادرات یک‌میلیون تن مرغ در سال به سهولت وجود دارد.
بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۹ تا ۶۵ هزار تومان، ران مرغ ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان، سینه مرغ ۱۲۰ هزار تومان و فیله مرغ ۱۳۰ هزار تومان است که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب را گرانفروشی ناشی از نبود نظارت می‌داند.
با توجه به پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در کشور، اما به سبب عدم رقابت در بازار‌های جهانی دولت باید مشوق‌هایی در نظر بگیرد که مابه التفاوت جبران شود./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بازار مرغ تولید مرغ مرغداری
ارسال نظر
آخرین اخبار