۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۸۲۶۶۰
با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار در مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان در آخرین روز از هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر: ۲۱۱۶۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر عباس عبادی در مراسم افتتاح این واحد، گفت: ایجاد واحد‌های آموزش و پیگیری بیمار یک روش موفق در جهت دستیابی مردم به خدمات ارزان و در دسترس است و در ارتقای سلامت نقش موثری دارد.

وی افزود: طرح آزمایشی پرستار پیگیر در ۲۸ مرکز انجام شده و علاوه بر نتایج موفقیت آمیز طرح رضایت مردم را نیز در حد قابل قبولی افزایش داده است. در همین راستا برای اجرای این طرح در سراسر کشور آن را در واحد‌های آموزش به بیمار ادغام کردیم و این واحد‌ها در حال حاضر در ۵ بیماری مزمن غیرواگیر پس از ترخیص بیمار کار آموزش و پیگیری را انجام می‌دهند.

افتتاح واحد آموزش و پیگیری بیمار در مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان 

وی با بیان اینکه بیماران و همراهان آنان پس از ترخیص با دنیایی از سوالات مواجه هستند افزود: اجرای این طرح این گسست را پوشش می‌دهد که امیدواریم در آینده نزدیک، این طرح را برای همه بیماری‌ها بتوانیم اجرایی کنیم.

دکتر عبادی بار دیگر بر توسعه خدمات پرستاری جامعه نگر تاکید کرد و گفت: پرستاری نباید محدود به چارچوب بیمارستان باشد و مردم باید در جامعه و پیش از مراجعه به بیمارستان و پس از ترخیص از بیمارستان خدمات پرستاری برایشان ملموس باشد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با توضیح فعالیت این واحد، گفت: پیرو تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر راه اندازی واحد آموزش و پیگیری بیمار در بیمارستان ها، این مرکز در بیمارستان شهید باهنر کرمان راه اندازی شد.

دکتر پروین منگلیان، افزود: بیماران در هنگام ترخیص اگر نیاز به مراقبت و پیگیری درمان داشته باشند به این واحد معرفی خواهند شد.

وی افزود: آموزش و پیگیری پس از ترخیص بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه، آموزش و پیگیری پس از ترخیص بیماران صعب العلاج، مراقبت و درمان انواع زخم، آموزش بیماران دیابتی، آموزش بیماران استومی، ارجاع بیماران نیازمند برای ارائه خدمات به منزل، آموزش و پیگیری بیماران مبتلا به سرطان و ارجاع بیماران نیازمند به کار توانبخشی و فیزیوتراپی از فعالیت‌های این واحد به شمار می‌رود.
در ادامه دکتر عبادی از بخش اورژانس کاردرمانی بیمارستان شهید باهنر بازدید کرد./وبدا

برچسب ها: علوم پزشکی پرستار بیمارستان
ارسال نظر
آخرین اخبار