۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۰۰۳۰۳
ساخت جدید محققان ایتالیایی؛
محققان ایتالیایی نوعی دست رباتیک ساخته اند که می تواند خم و راست شود و یا باز و بسته شود. محققان در ساخت این دست از چاپ سه بعدی استفاده کردند.
کد خبر: ۲۱۱۸۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دست رباتیک جدید می تواند به طور کامل باز و بسته شود. تاکنون عضلات مصنوعی بسیاری ساخته شده اند که با کمک دستگاه های رباتیک می توانند مانند اندام های انسان حرکت کنند. برای ساخت این عضلات نیز از مواد دارای فناوری پیشرفته در آزمایشگاه استفاده شد. اما می توان این عضلات مصنوعی را با کمک چاپ سه بعدی نیز تولید کرد.

دست رباتیک که انگشتانش باز و بسته می شود

موسسه فناوری ایتالیا بهمراه مدرسه مطالعات پیشرفته این سیستم محرک پنوماتیک به نام Grace را طراحی کردند. این محرک به شکل لامپ پلاستیکی توخالی است که در اطراف آن چین خوردگی هایی وجود دارد. محرک با پمپاژ هوا از طریق شلنگ متصل کوتاه و ضخیم خواهد شد. این محرک با قرارگیری درون انگشت رباتیک باعث باز و بسته شدن انگشت می شود. زمانی که هوا به داخل پمپاژ می شود انگشت خم می شود.

با استفاده از هوش مصنوعی می توان میزان کارآمدی سیاستمداران را اندازه گیری کرد
این محرک ها می توانند با توجه به هدف مورد نظر در شکل و اندازه های مختلف ساخته شوند. تغییر متغیرهایی مانند میزان انبساط و انقباض متحرک میزان فشار آن و جهت حرکت باعث فعال شدن می شود.

دست رباتیک ساخته شده توسط این گروه پژوهشی در اندازه واقعی و از ۱۸ محرک بهره برده است. برای ساخت آن نیز از رزین نرم و چاپ سه بعدی استفاده کردند. وزن این دست تنها ۱۰۰ گرم است اما می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود تحمل کند./ تکنا



برچسب ها: تکنولوژی ربات هوشمند صنعت رباتیک ربات چاپ سه بعدی عضلات
ارسال نظر
آخرین اخبار