۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۷۸۲۰۸
وزیر بهداشت، بر ضرورت افزایش بالگردهای اورژانس هوایی و همچنین حمایت از توسعه ناوگان موتولانس ها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۱۲۶۲

ضرورت افزایش بالگردهای اورژانس هوایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین اللهی، در مراسم سالروز بزرگداشت فوریت‌های پزشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای مختلف از پایگاه‌های اورژانس در سراسر کشور، گفت: یکی از کارهایی که سعی کردم انجام دهم حضور در میدان بوده واز نزدیک شاهد ایثارگری شما بوده‌ام. امروزه امید همه مردم ما به شماست هر کسی دچار حادثه و سانحه‌ای می‌شود با دیدن چهره نورانی شما خوشحال می‌شوند. مردم شما را فرشتگانی می‌دانند که بر بالین مصدومان و بیماران حضور پیدا می‌کنند شما امید بخش مردم هستید.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کنیم، زمان است و قدردانی از زمان در هفته دفاع مقدس هستیم و از تلاش‌های دوستان در دفاع مقدس قدردانی می‌کنیم در آستانه ورود به روز میلاد پیامبر اکرم ست بهترین انسان روی زمین که قرآن بر قلب مبارک ایشان نازل شد وجود پیامبر مانند خورشیدی است که نورافشانی می‌کند و ما به اندازه ظرفیت خودمان از آن بهره می بریم. امروزه اعتقاد به پیامبر و ائمه اطهار می‌تواند ما را نورانی کند و نور آن خاموش نمی‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تاریخ پرافتخار کشورمان بعد از انقلاب اسلامی گفت: ما بعد از ۴۴ سال در تنش‌های مختلف، با وجود دشمنان توانسته‌ایم در قله‌ها باشیم. به رغم همه کارشکنی‌ها از قائله کردستان و ۸ سال دفاع مقدس تحریم‌های ناجوانمردانه که قصد داشتند مردم را به زانو در بیاورند اما با تلاش‌های شما و همه مردم شکست خوردند. ما امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را داریم. این به دلیل پایمردی مردم و دانشمندان ما است. ما در تمام شاخص‌های حوزه سلامت توانسته‌ایم اقدامات مناسب داشته باشیم. در ابتدای انقلاب به رغم اینکه کاملاً وابسته به غربی‌ها بودیم در بسیاری از شاخص‌ها عقب مانده بودیم امید به زندگی ۵۵ سال بود که امروزه به ۷۸ سال رسیده، شاهد آمار بالای مرگ و میر نوزادان بودیم، شیوع بیماری‌ها را شاهد بودیم. اما امروزه ۲۲ هزار عضو هیأت علمی داریم. همچنین ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در حال تحصیل علوم پزشکی هستند. در تمام رشته‌های مورد نیاز متخصص داریم.

عین اللهی با بیان اینکه در بحث اورژانس افتخارات بسیاری در حوزه اورژانس به ویژه در دولت سیزدهم داشته‌ایم، تصریح کرد: امروز اورژانس ۱۱۵ یک اورژانس کاملاً علمی و جهادی و ابتکاری است و در همه عرصه‌ها چه کوه‌ها چه جاده‌ها و چه دریاها و در دورترین نقاط کشور خدمات ارائه می‌دهند. نیروهای اورژانس در همه ایام سال حتی در تعطیلات به صورت ایثارگرانه حضور دارند و ما قدردان زحمات شما هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه اورژانس یک مجموعه علمی است، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم بالگردهای بیشتری را برای اورژانس هوایی در اختیار بگیریم چراکه انتقال سریع مصدومان به یک مرکز درمانی بسیار مهم است و می‌تواند در نجات جان بیمار بسیار کمک کند. یکی دیگر از روش‌های ابتکاری که در ترافیک به ما کمک بسیار می‌کند استفاده از موتورلانس است و باید حتماً حمایت شود. استفاده از روش‌های دیجیتالی پیشرفته می‌تواند به ما کمک کند در واقع از این طریق می‌توانیم اطلاعات بیمار را به سرعت به یک مرکز درمانی منتقل کند. اتوبوس آمبولانس‌ها یک بیمارستان متحرک هستند این اتوبوس آمبولانس‌ها با امکاناتی که دارند می‌تواند به مانند یک بیمارستان سیار عمل کند.

وزیر بهداشت با اشاره به سرعت عمل در اورژانس کشور گفت: تاریخ را ما خودمان می‌سازیم. همانطور که همیشه می‌گوئیم دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است اورژانس تهران هم نماد اورژانس کشور است. کوتاه شدن زمان رسیدن به مصدوم یک اتفاق بسیار مهم است. علم و دانش مهم‌ترین سلاح دوستان ما در اورژانس کشور است. بدون دانش کار پیش نمی‌رود و از همین رو آموزش مستمر در اورژانس کشور بسیار اهمیت دارد. در اورژانس کشور جوانان با استعداد و با هوش فعالیت می‌کنند و هر کدام از این افراد مستعد هستند و در فراگیری علم و دانش روز می‌توانند از راه‌های جدید استفاده کنند. ما اورژانس کشور را فقط به عنوان یک مجموعه خدماتی نمی‌بینیم. فردی که در اورژانس فعالیت می‌کند علاوه بر اینکه باید فردی قوی باشد و فعالیت بدنی داشته و ورزش کند باید بتواند تحمل سختی‌ها را داشته باشد همچنین از دانش آمایشی برخوردار باشد یعنی بداند که در هر مکان و هر موقعیتی چگونه فعالیت کند و برای اینکه لازم است که در اورژانس کشور یک مرکز آموزش مستمر ایجاد شده و نیروهای اورژانس از این آموزه‌ها بهره مند شوند./ مهر

 
برچسب ها: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت بهرام عین اللهی اورژانس هوایی بالگرد
ارسال نظر
آخرین اخبار