۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۱۵۴۹۹۷
دیدار حجت الاسلام معزی با سفیر عراق در ایران:
حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز به منظور بررسی وضعیت و بهبود خدمت رسانی به زائران حسینی با سفیر عراق در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۱۲۹۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در دیدار با نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در تهران ابراز امیدواری کرد که همکاری بین دو کشور به رضایتمندی بیشتر زائران حسینی منجر شود و با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق مأموریت‌ها، مسائل مختلف در موضوع خدمت به زائران ارتقا یابد.

وی در این دیدار بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک میان جمعیت هلال احمر و دولت عراق در راستای خدمت رسانی به زائران نیز تاکید کرد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص نحوه فعالیت و عملیات بهداشتی درمانی اربعین ۱۴۰۱ هلال احمر ایران و چگونگی ارائه خدمات بهداشتی درمانی عراق به زائران پرداخت.

افزایش چهاربرابری تعداد مسافران ایرانی به عراق نسبت به سال گذشته!

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به تجمع بی‌نظیر میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) در مراسم اربعین در سال‌های گذشته، افزود: حضور داوطلبانه پزشکان، پرستاران، امدادگران و کادر درمانی و خدمات برای کمک به تسهیل در روند بهداشتی درمانی سفر زائران به عراق ثروتی حسنه و خدمتی بسیار ارزشمند و معنوی است.» بنا به گفته حجت الاسلام والمسلمین معزی، جمعیت هلال احمر در اربعین امسال با بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ پایگاه عملیاتی به ارائه خدمت می‌پردازد.

معزی در ادامه با بیان اینکه ایرانیان پس از مردم عراق بیشترین حضور را در راهپیمایی اربعین دارند، افزود: جمعیت هلال احمر خدمت به زائران حسینی را وظیفه خود می‌داند. در اربعین ۱۴۰۱ نیز این جمعیت با تمام امکانات و تجهیزات به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار ضمن خرسندی از حضور نماینده رهبر معظم انقلاب به ارائه آمارهای از حضور زائران حسینی در اربعین امسال و سال‌های گذشته پرداخت. سفیر عراق در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره روابط گسترده دو کشور ایران و عراق تصریح کرد: امروز روابط ایران و عراق در تمام سطوح در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد. ما همکاری‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست‌های تکفیری (داعش) را هرگز فراموش نخواهیم کرد. امروز به برکت فداکاری‌های شهدای مبارز با داعش، روابط اجتماعی دو کشور در جایگاه بسیاری مناسبی قرار دارد.

نصیر عبدالمحسن عبدالله در پایان به ارائه آمارهای در خصوص میزان ورود زائران حسینی تا کنون به کشور عراق پرداخت و گفت: از آغاز محرم تا امروز نزدیک به دو میلیون ایرانی به کشور عراق ورود داشته‌اند، در اربعین سال گذشته نیز با وجود فراگیری کرونا نزدیک به ۵۰۰ هزار ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یافتند./مهر

برچسب ها: عراق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری
ارسال نظر
آخرین اخبار