۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۹۲۳۸۵
خاندوزی وزیر اقتصاد که قبل از رسیدن به این منصب یک روز سابقه مدیریت اجرایی نداشت با کمال خرسندی در تلویزیون اعلام کرد بانک‌ها وام پنج میلیونی قرض الحسنه به زائران اربعین می‌دهند.
کد خبر: ۲۱۳۴۹

پایگاه خبری تحلیلی خطوط:خاندوزی وزیر اقتصاد که قبل از رسیدن به این منصب یک روز سابقه مدیریت اجرایی نداشت با کمال خرسندی در تلویزیون اعلام کرد بانک‌ها وام پنج میلیونی قرض الحسنه به زائران اربعین می‌دهند.

حساب کنید اگر یک میلیون نفر وام پنج میلیونی بگیرند چه فشاری بر بانک‌ها تحمیل خواهد شد.

 وانگهی چرا اقشار کم درآمد را که در تامین هزینه‌های اولیه خود مانده اند تشویق می‌کنید وام بگیرند و به سفر اربعین بروند؟! تامین نفقه خانواده واجب است، اما سفر اربعین نهایتا مستحب باشد.

 وزیر اقتصاد باید راه کاهش هزینه‌ها و مدیریت اقتصادی زندگی را به مردم بیاموزد و به کسانی که دلشان می‌خواهد سفر اربعین بروند، ولی تمکن مالی ندارند بگوید امام حسین تنها در کربلا نیست. روح حسینی همه جا هست و مگر نگفته اند هر سرزمینی کربلاست؟ پس سرپرستان خانوار‌های کم درآمد به جای صرف هزینه برای سفر، آن را سرمایه گذاری کنند و در روز اربعین در مراسم زیارت اربعین در مساجد محلشان شرکت کنند که ثوابش کمتر از پیاده روی نیست.

 وام را بدهید به آن روستایی که تعدادی مرغ و دانه مرغ بخرد تا ارزش افزوده تولید کند و اقتصاد خانوار خود را تقویت کند.

 مقامات عالیه نظام که تجربه سونامی وام در دوره احمدی نژاد و عواقب آن را به خاطر دارند به وزرای اقتصادی دولت رئیسی تذکر دهند که با اقدامات عوامانه خود بنیاد اقتصاد کشور و اقتصاد خانوار را نلرزانند.
 مردم با اقدامات تبلیغاتی و ظاهرسازانه دلشان خوش نمی‌شود. کار‌های زیربنایی باید کرد. وام دادن هنر نیست. فکر بازپرداختش را هم بکنید.

مجید مرادی

برچسب ها: وام قرض الحسنه اربعین 1401 زائران اربعین وزیر اقتصاد
ارسال نظر
آخرین اخبار