۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۱۳۴۴۳۶
۱۰ طرح دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در اصفهان به تصویب رسیده که با تأمین اعتبار و پیش‌بینی تمهیدات لازم به‌زودی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۱۵۷۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، برای اجرا سازی این طرح‌ها ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. کنترل غبار، تصفیه‌خانه و تجهیزات تفریحی و خدماتی از جمله تولیدات دانش‌بنیان شرکت‌های مورد قرارداد برای مدیریت شهری در اصفهان هستند، با چنین طرح‌هایی از امکانات به‌روز استفاده شده و فرصت‌هایی برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری ایجاد می‌شود.


به کار گیری از ۱۰ طرح دانش‌بنیان در مدیریت شهری

در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۷۳۱۲ رسیده است که در استان اصفهان ۶۷۶ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند.
بهره‌گیری از توان و کارایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور می‌انجامد، این شرکت‌ها می‌توانند چالش‌های صنایع مختلف را شناسایی و به رفع آن‌ها بپردازند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان اهدافی از قبیل ایجاد زمینه برای به‌کارگیری هر چه بیشتر توانمندی‌های دانشگاه‌ها واحد‌های پژوهشی در جامعه و ترغیب متخصصین، نوآوران، مخترعان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و واحد‌های پژوهشی برای فعالیت‌های بیشتر در رفع نیاز‌های جامعه برای ترویج فرهنگ تجاری‌سازی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را دنبال می‌کنند.

تشویق بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی به بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های شکل یافته در مراکز پژوهشی، ارتقای فرهنگ عمومی کارآفرینی و جذب و تبدیل ایده‌ها به محصول و مشاغل پایدار از دیگر اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان است.

برچسب ها: تولید دانش بنیان دانش بنیان پروژه دانش بنیان زیست بوم نوآوری اصفهان
ارسال نظر
آخرین اخبار