۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۸۱۱۴۷
یک مدرس دانشگاه گفت: سفارت انگلیس در طول یک سده اخیر کانون دخالت‌های آشکار و پنهان دولت این کشور و فتنه‌انگیزی در صفوف ملت ایران بوده و فتنه ۸۸ نیز یکی از مقاطعی است که از همین سفارت برای آتش‌افروزی در آن برنامه‌ریزی شد.
کد خبر: ۲۱۷۰۹

انگلستان به مهد پرورش جاسوس / نقش محوری رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی  برای آتش‌افروزی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آرش پاک اندیش پژوهشگر و مدرس دانشگاه ضمن تاکید بر بازخوانی و روشنگری درباره فتنه‌هایی که با مدیریت انگلیس رخ داده، افزود: نقش برجسته دولت استعمارگر انگلستان و خصوصاً نقش محوری رسانه سلطنتی این دولت یعنی بی‌بی‌سی و نیز نمایندگی رسمی این دولت در تهران در فتنه۸۸ بر کسی پوشیده نیست. در خیابان فردوسی تهران، باغی قرار دارد که ساختمان مرکزی واقع‌شده در آن در طول یک سده اخیر کانون دخالت‌های آشکار و پنهان دولت انگلیس و فتنه‌انگیزی در صفوف ملت ایران بوده است و فتنه ۸۸ نیز یکی از مقاطعی است که از همین ساختمان برای آتش‌افروزی در آن برنامه‌ریزی شد.

این پژوهشگر مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به دگردیسی جریان موسوم به اصلاح طلب افزود: سوپر انقلابی‌هایی که در دهه ۶۰ با انگیزه‌های تند انقلابی حرکت می‌کردند به دلیل فقدان باور عمیق به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، امروز دیدگاه هایشان ۱۸۰ درجه تغییر کرده و بیّنات انقلاب اسلامی برای آن‌ها نامفهوم است و دیدیم که به سربازان ملکه انگلیس و سرویس‌های جاسوسی تبدیل شدند.

مولف کتاب «کروبی در مدار سقوط» تصریح کرد: سران داخلی فتنه ۸۸ نتوانستند به آرمان‌های انقلابی خود وفادار بمانند و به دلیل همنشینی با مهره‌های هرز شده و دلبسته به انگلیس و آمریکا تناقض اندیشه هایشان را با گفتمان امام و انقلاب دریافتند و ترجیح دادند با خروج از حاکمیت در نقش اپوزیسیون به انتقاد دائمی از همه چیز و همه کس بپردازند. اما از نقش ممتاز ولایت فقیه درجلوگیری از به انحراف کشیده شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی غافل مانده اند.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی افزود: در حقیقت، پدیده نفاق جدید در شرایطی بروز کرد که عناصر شاخص فتنه۸۸ در حلقه‌های مختلف با اتخاذ مواضع دیکته شده از سوی اتاق عملیات سرویس‌های جاسوسی، نظام جمهوری اسلامی را قربانی هوس‌های شیطانی خود کردند و به همین دلیل است که تقلب در انتخابات به رمز آشوب تبدیل شد.
 
پاک اندیش با بیان اینکه انگلستان به مهد پرورش جاسوس در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است، گفت: جاسوس پروری آکادمیک و رسانه‌ای تخصص سرویس‌های جاسوسی انگلیس است و در واقع بستر جنگ نرمی که در آن نفوذ فردی و جریانی برای تغییر و اختلال در نظام محاسباتی مسئولان و نخبگان رخ می‌دهد توسط انگلیس و امریکا با سرمایه گذاری سنگین ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار