۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید: ۹۶۹۲۹
نخستین "ماهواره هوش مصنوعی" با وضوح بالا و سنجش از دور در منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ چین (HKSAR) روز چهارشنبه تکمیل شد و انتظار می‌رود در اواخر نوامبر به فضا پرتاب شود.
کد خبر: ۲۱۸۰۷

پرتاب نخستین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نخستین ماهواره هوش مصنوعی با وضوح بالا و سنجش از دور در منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ چین (HKSAR) روز چهارشنبه تکمیل شد و انتظار می‌رود در اواخر نوامبر به فضا پرتاب شود.

این ماهواره که "ستاره هنگ‌کنگ" نام دارد، در مرکز تولید ماهواره هنگ‌کنگ در Tseung Kwan O InnoPark توسعه، مونتاژ و آزمایش شد.

این ماهواره مجهز به یک دوربین اپتیکال با وضوح بالا، می‌تواند تصاویر سنجش از راه دور نوری جهانی را در سطح زیر یک متر ارائه دهد و کاربردهای مختلفی را تحقق بخشد.

این دستاورد می‌تواند داده‌های بزرگ سنجش از دور با دقت بالا را برای اینترنت اشیا، پیشگیری و کاهش بلایا، واکنش اضطراری و ایمنی و ساخت‌وساز شهر هوشمند در سراسر جهان فراهم کند که منجر به ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی با کیفیت بالا می‌شود.

"سان دونگ" دبیر نوآوری، فناوری و صنعت HKSAR در مراسمی گفت: این ماهواره، توسعه اقتصاد دیجیتال و ساخت شهر هوشمند هنگ‌کنگ را تقویت خواهد کرد؛ دولت هنگ‌کنگ سخت کار کرد تا توسعه نوآوری و فناوری را ارتقا دهد و مجموعه‌ای از اقدامات سیاستی را برای جذب استعدادها و حمایت از استارت‌آپ‌ها ارائه کرده است که برای ساخت‌وساز در صنعت فناوری هنگ‌کنگ و تعمیق آن بسیار مهم است./ تسنیم

برچسب ها: پرتاب ماهواره ماهواره هوش مصنوعی فضا
ارسال نظر
آخرین اخبار