۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۵۰۰۱
یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس موفق به ساخت میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری به روش ICSI شد و حالا ایران سومین کشور دارنده این تکنولوژی است.
کد خبر: ۲۱۸۲۹

ساخت میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مجید حسینی عضو هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات مورد استفاده در درمان ناباروری گفت: این شرکت با در اختیار داشتن زیرساخت ها و تجهیزات مناسب و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا، شرایطی را ایجاد کرده است که دانش متخصصان را در فرایندهای نوآورانه و فناورانه به محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با محصولات تولیدی معتبرترین شرکتهای دنیا تبدیل کند؛ به طوری که امروز و پس از چندین سال فعالیت مستمر و موفق در زمینه تحقیق، توسعه و تولید موفق به ساخت ۶۰ محصول در درمان ناباروری شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک پردیس با اشاره به رونمایی میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری به روش ICSI در هفته گذشته گفت: این محصول که در درمان ناباروری و برای لقاح خارج از رحم کاربرد دارد، در ۳ نوع نیدل های (نوعی سوزن) «اینجکت»، «هولدر» و «بیوپسی» طراحی و تولید شده است. کارکرد نیدل اینجکت تزریق اسپرم به تخمک و نیدل هولدر نگه دارنده سلول تخمک است؛ کار نیدل بیوپسی نیز نمونه برداری از جنین بوده و این اطلاعات در اختیار متخصصان ژنتیک قرار می گیرد تا مشخص شود بیماری مادرزادی وجود دارد یا خیر.

حسینی ضمن اشاره به اینکه برای لقاح خارج از رحم، تخمک و اسپرم در محیط کشت لقاح داده می شوند، گفت: کار نیدل ها از اینجا شروع می شود که با گرفتن اسپرم و تخمک در محیط کشت از قبل آماده شده، لقاح می دهند و پس از آن تقسیم سلولی انجام می شود تا تبدیل به جنین شود. این جنین بین ۵ تا ۷ روز بیرون رحم می ماند و بعد از آن به رحم مادر منتقل خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت راون سازه با اعلام اینکه با تولید این محصول، ایران سومین کشور دارنده این تکنولوژی است، گفت: پیش از این تنها کشورهای ژاپن و آمریکا توانایی تولید این محصول را داشته اند و کشور ایران وارد کننده این محصول بود اما در حال حاضر نمونه داخلی آن تجهیزات جایگزین نمونه خارجی شده است.

وی در ادامه بهای تمام شده این محصول را یک پنجم نوع خارجی آن عنوان کرد و گفت: قیمت خارجی این محصول یک و نیم تا دو میلیون تومان است در حالی که نمونه داخلی آن تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رود. همچنین ساخت این محصول می تواند سالانه تا یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشند.

حسینی با اشاره به وجود ۱۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ مرکز ناباروری مشتری محصولات ما بوده و برخی از آن ها ۳ محصول (نیدل) و برخی یک محصول را از ما می خرند و در مجموع فروش سالیانه شرکت از این نوع محصول ۴۰ هزار مورد است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه سفارش جنین شناس در ساخت نیدل ها لحاظ می شود، گفت: این نیدل ها زوایایی به خصوصی دارند که امکان تغییر آن وجود دارد؛ این زوایا از این جهت اهمیت دارند که ممکن است لقاح به خوبی در محیط کشت قرار نگیرد و جنین شناس را دچار مشکل کند. بنابرین یک جنین شناس ممکن است بخواهد با زاویه ۳۰ یا ۴۰ درجه کار کند که می تواند آن را به ما سفارش دهد.

وی با بیان اینکه زاویه دادن، طول و قطر این محصول توسط دست انجام می شود و با توجه به احتمال خطا در اندازه گیری زاویه، امکان تعویض محصول وجود دارد، گفت: ۳۷ نفر در این شرکت دانش بنیان فعالیت دارند و به طور مشخص برای این محصول در حال حاضر ۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند./ مهر

برچسب ها: شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان درمان ناباروری ناباروری پارک فناوری پردیس
ارسال نظر
آخرین اخبار