۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۱۰۱۹۴۹
وزیر امور خارجه در در دیدار با «آن لینده» وزیر خارجه سوئد گفت: نباید اجازه داد طرف‌های ثالث بر روابط ۲ کشور تاثیر سوء بگذارند.
کد خبر: ۲۱۸۴۶

حکم  حمید نوری  وجاهت قانونی ندارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «آن لینده» وزیر خارجه سوئد  حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای «حمید نوری» شهروند ایرانی زندانی در این کشور را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی خواند و تصریح کرد: نباید اجازه داد طرف‌های ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دو کشور تاثیر سوء بگذارند.

 آبان ۱۳۹۸ «حمید نوری» کارمند سابق قوه قضائیه که از سال ۱۳۷۰ خود را بازنشست کرده و از آن زمان شغل آزاد داشت، برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر و در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام حمید نوری بر اساس ادعا‌های واهی تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آن‌ها بوده است. اخیرا نیز دادگاهی در سوئد حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد که در پی صدور این حکم، کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران در این باره به وی تسلیم شد./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: سیاست خارجی اخبار سیاسی
ارسال نظر
آخرین اخبار