۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
تعداد بازدید: ۶۶۲۴۲
آیین شروع سال جدید تحصیلی هنرستان موسیقی پسران امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل دفتر موسیقی و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۸۶۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی امروز با حضور در هنرستان موسیقی پسران تهران به همراه تعدادی از هنرمندان در آئین آغاز سال تحصیلی این مجموعه آموزشی شرکت کردند. وزیر ارشاد: هنرمندان جامعه را دو قطبی نکنند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پارسال ۹ هنرستان جدید در کشور آغاز به کار کرد و افتتاح ۲۰ هنرستان دیگر هم در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر مقرر شده تا پایان فعالیت چهارساله دولت مردمی، هر استان دست کم یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه داشته باشد.

هنرمندان جامعه را دو قطبی نکنند

اسماعیلی توسعه آموزش هنر در سراسر کشور را یکی از سرفصل‌های تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی دانست و گفت: فرزندان سراسر ایران مستعد بهره‌مندی از آموزش‌های هنری و شکوفایی استعداد‌های خود هستند و وزارت فرهنگ می‌کوشد امکان رویش این استعداد‌ها را در سراسر کشور فراهم کند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر چند سالن با استاندارد‌های روز دنیا برای اجرای موسیقی در شهرهایی، چون ساری و ارومیه در حوزه موسیقی افتتاح کردیم و به زودی سالن‌های کرمان، اراک و یزد هم به بهره برداری می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شاهد شور و نشاط فرهنگی در کشور هستیم، گفت: برخی دشمنان با تبلیغات منفی و دروغین به دنبال بزرگ نمایی مشکلات کشور هستند حال آنکه نقاط قوت درخشان و بزرگی در کشور وجود دارد.

روایت اسماعیلی از واکنش رئیس جمهور به فوت مهسا امینی
وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه در فضای عمومی کشور با جنگ روایت‌ها روبه‌رو هستیم، گفت: ملت ایران، ملتی یکپارچه و منسجم است که در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستیم و در جنگ روایت‌ها باید این اتحاد ملی را به رخ بکشانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در روز‌های اخیر درگذشت دختر عزیز سرزمینمان موجب ناراحتی همه مردم شده است؛ همان گونه که آقای رئیس جمهور هم در تماس با پدر آن مرحومه گفتند: «گویی یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده ام»، اما بدخواهان تالم خاطر و ناراحتی ملت را به مسئله‌ای امنیتی تبدیل می‌کنند.
وزیر فرهنگ تصریح کرد: در چنین شرایطی است که اهالی فرهنگ و هنر باید به میدان بیایند و پیشتاز امیدبخشی در جامعه باشند، زیرا مردم از هنرمندان همین انتظار را دارند. من معتقدم باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کنیم. نقد و گفتگو و اعتراض در کشور ما پذیرفته است که باید از طریق رسانه‌ها منتقل شود، اما در این شرایط نباید با هیجان‌زدگی، امنیت و آرامش کشور را نادیده گرفت.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان این هنرستان در کنکور سراسری دانشگاه‌ها قدردانی شد./صدا و سیما

ارسال نظر
آخرین اخبار