۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۱۸۵۶۱۲
نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با خطوط:
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هر کجا ما ورود کردیم و قیمت گذاری دستوری انجام داده‌ایم هم قیمت‌ها بالا رفته و هم با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده رسیده است.
کد خبر: ۲۱۸۹

شرایط ورود فولاد به بورس| قیمت گذاری دستوری هیچ کمکی به اقتصاد کشور و مصرف کننده نکرده است!

قیمت گذاری دستوری علت افزایش قیمت‌ها/شرایط ورود فولاد به بورس

قدیر قیافه، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط درباره قیمت گذاری دستوری گفت: ما مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم. نه تنها من، وزیر صمت و برخی از وزرای سابق نیز در مصاحبه‌ها و گفتگوهای خود به این نکته اشاره کردند. آنها نیز مخالف بودند چون قیمت گذاری دستوری تا به امروز هیچ کمکی به اقتصاد کشور و مصرف کننده نکرده است و گاهی ما به همین علت با افزایش قیمت‌ها مواجه بوده‌ایم.

 

شرایط ورود فولاد به بورس| قیمت گذاری دستوری هیچ کمکی به اقتصاد کشور و مصرف کننده نکرده است!

وزیر صمت و برخی از وزرای سابق نیز مخالف قیمت گذاری دستوری بودند

هر کجا ما ورود کردیم و قیمت گذاری دستوری انجام داده‌ایم قیمت‌ها بالا رفته

نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در پاسخ به این سئوال که در دنیا نسبت به قیمت گذاری چگونه رفتار می کنند؟ گفت: در دنیا چیزی که قیمت ها را تعیین می‌کند عرضه و تقاضاست که اگر این فرمول در کشور ما هم رعایت و انجام بشود به نظر بنده قیمت‌ها نیز مناسب می‌شوند. بهتر است ما یک نگاه به این موضوع بیندازیم که هر کجا ما ورود کردیم و قیمت گذاری دستوری انجام داده‌ایم هم قیمت‌ها بالا رفته است و هم با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده رسیده است.

وی در مورد ورود فولاد به بورس پاسخ داد: اگر آنجا بتوانند قیمت واقعی را کشف کنند و باز دستورالعمل محدود کننده و قیمت گذاری دستوری و روش‌هایی که منجر به قمیت گذاری دستوری نشود، باشد برای اقتصاد و در حقیقت شفافیت تجارت در کالاها و محصولاتی همچون فولاد قطعاً بسیار مفید خواهد بود.

برچسب ها: فولاد بورس #قیمت گذاری دستوری #صنایع معدنی #اتاق بازرگانی ایران ویدیو
ارسال نظر
آخرین اخبار