۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید: ۸۵۰۷۹
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی به وسیله غنی سازی کود‌های مورد نیاز صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۱۹۲۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمید دنیائی داریان عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان، با اشاره به این که برای سنتز و انتقال مواد مغذی در گیاه لازم است تا غنی سازی صورت گیرد، گفت: غنی سازی خاک در رفع آثار سو عدم تعادل بعضی از عناصر غذایی گیاه در خاک عمل می‌کند و در تنظیم فعالیت جذب آب موثر است.

وی افزود: پتاسیم مقاومت گیاهان را در برابر کم آبی و خطرات سرما زدگی افزایش می‌دهد، کیفیت و خاصیت انبارداری را کنترل و عمل فتوسنتز را تشدید می‌کند.


امنیت غذایی کشور با غنی‌سازی خاک تامین می شود
دنیائی با بیان اینکه جلبک‌ها اولین زنجیره غذایی و مغذی‌ترین منبع غذای موجود در جهان هستند، گفت: جلبک‌ها حاوی بیشترین و قابل جذب‌ترین پروتئین گیاهی هستند که تمامی مواد شیمیایی قوی موثر یک گیاه مثل بتاکاروتن را داراهستند، به طوری که بتاکاروتن حاصل از آن‌ها تا ۱۰ برابر بیشتر از بتاکاروتن معمولی در مقابل سرطان موثر و برای بدن سودمند هستند و غنی سازی از این طریق صورت می‌گیرد.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان، جلبک‌ها در تغذیه دام طیور و آبزیان - افزایش کیفیت محصول گوشت، نقش بسیار موثری دارند و در صنایع غذایی به عنوان مکمل‌های غذایی، در تهیه کود به عنوان منبع انرژی، در تهیه هیدروژن، در داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی، در کنترل آلودگی‌ها و تصفیه فاضلاب‌ها به کار می‌روند./معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

برچسب ها: دانش بنیان خاک جلبک
ارسال نظر
آخرین اخبار