۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
تعداد بازدید: ۲۷۹۶۲۷
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پایگاه خبری خطوط مطرح کرد؛
پازوکی گفت: نمایندگان مجلس به جای اینکه نگاه شان به موضوعات ملی باشد، نگاه محلی دارند و این خود یکی از اصلی‌ترین عوامل کسری بودجه است.
کد خبر: ۲۲۰

کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص کسری 400هزار میلیارد تومانی بودجه در سال جاری گفت: مجلس شورای اسلامی نباید بودجه ای را که دولت تحویل مجلس داده بود، افزایش می داد. نمایندگان، ردیف های بسیاری را که در لایحه بودجه وجود نداشت اضافه کردند و رقم برخی از ردیف ها از جمله ردیف بودجه مجلس را افزایش دادند. به نظر بنده نمایندگان مجلس باید فرهنگ قناعت را از مقام معظم رهبری یاد بگیرند.

 

نمایندگان، بودجه مجلس را 60درصد افزایش دادند

مهدی پازوکی  افزود: در قانون بودجه سال99، بودجه مجلس 571 میلیارد تومان بود که این رقم در لایحه دولت برای سال 1400 به 632 میلیارد تومان رسید ولی نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه این رقم را به 991 میلیارد تومان افزایش دادند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید قناعت را از خود مجلس آغاز کنند، اظهار کرد: با اقداماتی که نمایندگان در آن ایام انجام دادند، بودجه مجلس را نسبت به سال قبل 60درصد افزایش دادند.

پازوکی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، دولت باید اصلاحیه بودجه ارائه دهد و همچنین بودجه های غیرضرور نهادها را کاهش دهد.

 

500 هزار میلیارد تومان طرح نیمه کاره در کشور داریم

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 500 هزار میلیارد تومان طرح نیمه کاره در سطح کشور داریم، نمایندگان مجلس طرح های عمرانی جدید مثل، احداث فرودگاه بناب یا فرودگاه شمال استان فارس و... در قانون بودجه 1400 لحاظ کرده اند. در حالیکه ده ها فرودگاه در کشور داریم که مورد استفاده قرار نمی گیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نمایندگان مجلس محلی فکر می کنند در حالیکه باید نگاه مان ملی باشد، بیان کرد: پیشنهاد بنده، اصلاح بودجه توسط رییس جمهور جدید در راستای کاهش مخارج غیرضرور کشور می تواند این کسری بودجه راجبران کند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار