۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۱۲۶۳۷۲
سردار فرحی گفت: در مدت سه سال گذشته رشد ۱۰ برابری محصولات دفاعی را داشته‌ایم و این عملکرد ما تنها به دلیل توجه به بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشوری و البته کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است.
کد خبر: ۲۲۲۰۳

افزایش ۳ برابری صادرات تجهیزات دفاعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار سرتیپ «مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست تخصصی مشترک کمیته بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره‌وری که صبح امروز (یکشنبه) در سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح برگزار شد، با تبریک ایام میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: در وزارت دفاع، بحث فناوری مطرح است و با توجه به رشد شتابان علم و فناوری که به سرعت در حال تغیر است، باید تلاش کنیم که از این چرخه علمی عقب نمانیم.

سردار فرحی توجه به توسعه فناوری را بسیار مهم دانست و گفت: زمانی توسعه فناوری را خواهیم داشت که تمامی عوامل رشد و توسعه مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا در دنیای امروز راهبرد به سمت برتری‌های خفیف پیش می‌رود و سرعت آنچنان زیاد شده است که حتی کوچک‌ترین تعلل باعث عقب‌ماندگی می‌شود.

جانشین وزیر دفاع تأکید کرد: باید تلاش کنیم که توسعه بهره‌وری عملیاتی شود؛ از سوی دیگر نباید در دام پیروزی‌های فعلی گیر بیفتیم؛ زیرا در فناوری، توسعه نهایت ندارد و به هر جا برسیم، باز هم گام‌های فراوانی برای توسعه وجود دارد.

وی افزود: در طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ما برای مشتریان داخلی ثابت مانده و یا حتی کاهش یافته است و رشد قیمت محصولات تولیدی ما به هیچ عنوان قابل مقایسه با نرخ تورم نیست، با وجود این، خروجی وزارت دفاع حداقل سه برابر شده و در مدت سه سال گذشته رشد ۱۰ برابری محصولات دفاعی را داشته‌ایم و این عملکرد ما تنها به دلیل توجه به بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشوری و البته کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است.

سردار فرحی اظهار داشت: هم‌اکنون با بیش از هشت هزار شرکت دانش‌بنیان همکاری مشترک داریم و این همکاری باعث کاهش هزینه و افزایش تولیدات و بهره‌وری در وزارت دفاع شده است.

جانشین وزیر دفاع، نیروی انسانی کارآمد را در افزایش رشد و پیشرفت و افزایش بهره‌وری بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: برای اینکه با هزینه کمتر و بدون افزایش قیمت و با وجود تورم بالا بتوانیم رضایت مشتری را تأمین کنیم، تلاش کردیم که سطح بهره‌وری را ارتقا دهیم.

وی افزود: با تأسیس حدود ۴۰۰ دفتر در حال طراحی مسیر توسعه هستیم و در قالب یک نظام نوآوری بحث توسعه فناوری‌های گلوگاهی و نوظهور و رصد فناوری‌های نو در جهان و همچنین همسان‌سازی و هم‌افزایی با نظام توسعه کشوری، توانستیم به میانگین رشد بالایی برسیم.

سردار فرحی گفت: در وزارت دفاع توجه به افزایش بهره‌وری به یک فرهنگ تبدیل شده است و به لطف خدا تلاش داریم با کاهش هزینه و توسعه فناوری‌ها بتوانیم رضایت مشتریان را تأمین کنیم و مهم‌تر از همه توسعه صادرات را داشته باشیم؛ زیرا توسعه صادرات در گرو افزایش بهره‌وری است و به این دلیل است که امسال سطح صادرات تجهیزات دفاعی ما نسبت به سال گذشته با افزایش سه برابری روبه‌رو بوده است و توانسته‌ایم محصولاتی قابل رقابت در بازار جهانی ارائه کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: وزارت دفاع تجهیزات نظامی
ارسال نظر
آخرین اخبار