۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۱۲۹۹۶۲
یک کارگردان سینما گفت: این نیاز احساس می‌شود که باید در قالب برنامه‌هایی مثل جشن مهر سینما، توجه ویژه‌ای به سینماگران شهرستانی داشته باشیم.
کد خبر: ۲۲۲۷۰

لزوم توجه به سینماگران شهرستان/ هنرمندان نیاز به دیده شدن دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خواجه‌وند کارگردان سینما گفت: ایران کشور پهناوری است و هنرمندان توانمندی در اقصی نقاط کشور زندگی می‌کنند که نیازمند حمایت هستند. بسیاری از فیلمسازان شاخص فعلی سینما از شهرستان‌ها کارشان را شروع کرده‌اند و به نظرم با بردن تولید به شهرستان‌ها و ایجاد امکان فیلمسازی برای کارگردان‌های شهرستانی می‌توانیم سینمای ایران را در وضعیت بهتری ببینیم و فیلمسازان جوان شهرستانی فرصتی برای ابراز توانایی خودشان پیدا می‌کنند. 

خواجه‌وند در باره لزوم و ضرورت برگزاری مراسمی نظیر جشن مهر سینمای ایران برای تکریم و بزرگداشت هنرمندان باسابقه شهرستانی افزود: همه هنرمندان نیاز به دیده شدن و تجلیل دارند و این کار بایستی به شکل مدونی انجام شود و باید کار تحقیقاتی لازم قبل از اجرای آن وجود داشته باشد. 

این کارگردان بیان کرد: در دورانی که در سراسر دنیا فیلمسازی راحت‌تر از قبل شده و بسیاری با گوشی‌های موبایل، فیلم می‌سازند اینکه جلوی تبعیض‌ها را بگیریم و با برگزاری جشن مهر سینمای ایران، شرایط تقدیر از سینماگران شهرستانی را فراهم کنیم واقعا اقدام لازمی بوده که باید ادامه پیدا کند. 

این سینماگر تأکید کرد: در کنار تقدیر از سینماگران خارج از مرکز، پای درد دل آن‌ها هم بنشینند و ببینند چه می‌خواهند و چه چیزی کم دارند و کمبود‌های آن‌ها را رفع و رجوع کنند. الان یکی از مشکلات سینماگران شهرستانی کمبود حمایت‌ها از تولید است که امیدواریم در کنار برگزاری جشن مهر سینمای ایران به فکر حل آن هم باشند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سینما سینماگران کارگردان سینما فیلمسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار