۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
تعداد بازدید: ۲۸۲۵۷۷
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی موارد اراده لازم برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی وجود ندارد، بیان کرد: مشکل دیگر کمبود نیروی انسانی است و در برخی از موارد نیز تعارض منافع باعث می‌شود که این موضوعات برطرف نشود.
کد خبر: ۲۲۲۷۷

شهرداری‌ها ۲۴ ساعته می‌توانند آمار خانه‌های خالی را درآورند/ تعارض منافع باعث می‌شود این موضوعات برطرف نشود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما قانون مالیات از خانه های خالی را در مجلس به تصویب رساندیم. در حال حاضر چند سال از ابلاغ این قانون می گذرد اما به درستی اجرایی نمی شود. ظرف 24 ساعت فقط شهرداری های کشور می توانند امار خانه های خالی را به صورت دقیق به مسئولین ارائه دهند

محمد تقی نقدعلی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به جلوگیری از فرار مالیاتی و بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی، گفت: نهادهای مربوطه  مسیر کنترل و کشف تخلفات فرارهای مالیاتی را جلوی دیدگان خود دارند.

وی تاکید کرد: برخورد با افراد و اصنافی که از سودهای باد آورده و کلان استفاده می کنند و از چنگال قوانین مربوط به مالیات در می روند از آب خوردن راحت تر است و باید با اراده این مهم، انجام شود؛ به عنوان مثال ما قانون مالیات از خانه های خالی را در مجلس به تصویب رساندیم. در حال حاضر چند سال از ابلاغ این قانون می گذرد اما به درستی اجرایی نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر تنها همین قانون را به شهرداری ها اعلام کنند که آنها اطلاعات خانه های خالی را عنوان کنند، بنده معتقدم ظرف 24 ساعت فقط شهرداری های کشور می توانند امار خانه های خالی را به صورت دقیق به مسئولین ارائه دهند. بنابراین ما در زمینه موضوعات زیر ساختی اخذ مالیات و کشف فرارهای مالیاتی اصنافی که دارای سودهای کلانی هستند، راه های زیادی پیش رو داریم، اما متاسفانه این موضوعات عمدتا در عرصه اجرا دچار مشکل می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی موارد اراده لازم برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی وجود ندارد، بیان کرد: مشکل دیگر کمبود نیروی انسانی است و در برخی از موارد نیز تعارض منافع باعث می شود که این موضوعات برطرف نشود.

نقدعلی تاکید کرد: بنابراین سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی از صنوف پر درآمد و همه فعالان اقتصادی باشد.

برچسب ها: شهرداری‌ها آمار خانه خالی تعارض منافع نهادهای کارگری مالیات چنگال قوانین کنترل و کشف تخلفات اصناف
ارسال نظر
آخرین اخبار