۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۱۴۶۸۸۰
بر اساس فیلم و عکس‌های ارسال شده توسط شهروندان اخیرا شهرداری تهران اقدام به قطع  درختان در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) نموده است و این اتفاق در حالی رخ میدهد که  تمام کشور‌ها علاوه بر تلاش برای حفظ درختان موجود سعی بر افزایش سرانه سبز خود دارند.
کد خبر: ۲۲۳۰۰
نویسنده : امیر سیاهی

نابودی فضای سبز تهران به چه قیمیتی؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس فیلم و عکس‌های ارسال شده توسط شهروندان اخیرا شهرداری منطقه ۴ تهران اقدام به قطع  درختان در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) نموده است و این اتفاق در حالی رخ میدهد که  تمام کشور‌ها علاوره بر تلاش برای حفظ درختان سعی بر افزایش سرانه سبز در شهر دارند.

طبق اطلاعات بدست آمده ماموران شهرداری علت قطع درختان را نبود کود و آب که دو مولفه مهم برای رشد درختان هستند رابیان کرده اند.

طی تماس یکی از شهروندان با نهاد مربوطه آن‌ها از بار این مسئولیت شانه خالی کرده و دیگر سازمان ها را مقصر دانسته اند.

در این دو فیلم شاهد قطع درختان توسط شهرداری که تعداد آن‌ها هم کم نیست، هستیم.



اما این اتفاق نه تنها در این منطقه بلکه در محله نارمک واقع در منطقه ۸ تهران نیز رخ داده است.

در محله نارمک که به علت وجود میادین متعدد جزو سرسبزترین مناطق تهران میباشد متاسفانه به علت عدم آب رسانی مناسب شاهد خشک شدن درختان هستیم که این امر موجب قطع کردن درختانی میشود که بیش از ۲۰ سال سن دارند.

مشاهدات میدانی نشان میدهد که این میدان با تمام دستورات مبنی بر وجود آبیاری قطره‌ای برای جلوگیری از هدر رفت منابع و همچنین رساندن آب لازم به درختان فاقد این امکانات بوده است.

اما سوال اصلی که اینجا پیش می‌آید این است که چرا شهرداری که خود یکی از متولیان در توسعه فضای سبز شهریست برای جلوگیری از خشک شدن درختان هیچ اقدامی انجام نمیدهد؟

آیا شهرداری  برای فروش و سود خود این درختان را رها میکند تا خشک شده و سپس قطع کند؟

البته اینجا سوال دیگری نیز پیش می‌آید که تخصص شهردار تهران چیست ؟ آیا اصلا ایشان صلاحیت حضور در این پست کلیدی شهری را دارند؟ اگر دارند چطور به راحتی اجازه قطع درختان را میدهند؟

پیگیری‌هایی توسط شهرواندان صورت گرفته است که متاسفانه هیچ یک از نهاد‌های مربوطه پاسخ روشنی به این موضوع نداده اند؛ لذا از شما شهروندان عزیز درخواست میشود  اگر همچین اتفاقی را در محله زندگی و یا کار خود دیده اید فیلم و یا عکس آن را برای پیگیری‌های بیشتر به شماره ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۰ ارسال کنید.  

در این عکسها وانت باری را مشاهده میکنیم که  چندین اصله درختان قطع شده را بار زده است که حاکی از وخامت وضعیت محیط زیست است.

 
 
برچسب ها: شهرداری شهرداری تهران فضای سبز درختان قطع شود قطع درختان
ارسال نظر
آخرین اخبار