۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۵۰۸۹۵
نانوپوشش‌های تولید شده در یک شرکت دانش بنیان می‌تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان کمک کند.
کد خبر: ۲۲۳۲۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این نانوپوشش‌ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره‌زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان می‌شود. محصولی که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده است.


پوششی از نانوذرات روی سطوح مختلف به کاهش زبری و انرژی سطحی منجر می شود
ضد شوره کردن سطح، زنده کردن سطوح سنگی تیره، کلیه دیوار‌های داخلی و خارجی ساختمان، صنایع ساختمانی و سازه‌های عمرانی، اماکن عمومی از جمله مدارس و مساجد، آثار باستانی، پیمانکاران ساختمان و شهرداری و کلیه شرکت‌های با زمینه کار بهینه‌سازی مصرف انرژی مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول بومی است. ایجاد پوششی از نانوذرات روی سطوح مختلف به کاهش زبری و انرژی سطحی منجر شده و زاویه تماس آی با سطح را افزایش می­دهد. این اثر در مورد محصول مورد نظر بصورت زیر است.

جذب آب توسط انواع مصالح ساختمانی می‌تواند معایب بسیاری در پی داشته باشد. با توجه به نوع و کاربرد ماده مورد نظر، کاهش خواص مکانیکی و عملکردی و تاثیر بر ظاهر مصالح و سازه از جمله این عیوب بشمار می‌رود.

ایجاد پوشش‌های ضد آب روی انواع مصالح ساختمانی از تجمع بیش از حد آب روی سطح آن‌ها کاسته و اثرات مطلوبی در زیبایی و کارآیی آن‌ها خواهد داشت. این اثرات در مورد سطوح کاشی و سرامیک نیز بروز کرده و از ایجاد لکه ناشی از خشک شدن قطرات آب جلوگیری می‌کند. اخیرا ارائه محصولاتی بر پایه فناوری نانو در این حوزه گسترش قابل توجهی یافته است./مهر

برچسب ها: حوزه دانش بنیان دانش بنیادی پروژه دانش بنیان فناوری نانو نانو فناوری نانو
ارسال نظر
آخرین اخبار