۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید: ۸۷۴۵۴
کد خبر: ۲۲۴۲۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سامسونگ به‌تازگی از جدیدترین و سریع‌ترین فناوری حافظه رم یعنی LPDDR5X با سرعت ۸٫۵ گیگابیت بر ثانیه به عنوان جانشینی سریع‌تر برای LPDDR5 کنونی رونمایی کرد.

سامسونگ که در زمینه‌ی تولید حافظه‌ی رم سابقه‌ی طولانی و عملکرد خوبی هم دارد، به‌تازگی توانسته بررسی کیفی جدیدترین نوع از حافظه رم خود یعنی LPDDR5X را با موفقیت پشت سر بگذارد. این فناوری جدید حافظه رم قادر است به سرعت انتقال داده‌ی ۸٫۵ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که در حال حاضر باید آن را سریع‌ترین فناوری موجود بدانیم. در مقایسه با سرعت ۷٫۵ گیگابیت بر ثانیه که در واقع بیشترین سرعت حافظه‌ی رم تا ماه مارس امسال بود، LPDDR5X پیشرفت محسوسی داشته است.

سامسونگ از فناوری حافظه رم LPDDR5X با سرعت ۸٫۵ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

البته LPDDR5X فناوری خیلی جدیدی هم در بازار به حساب نمی‌آید. برخی از گوشی‌های هوشمند از قبل به این فناوری مجهز شده‌اند اما این حافظه‌ی جدید که خیلی هم با مدل موجود تفاوت چشمگیری ندارد، اندکی سریع‌تر است.

به ادعای سامسونگ، سرعت بالای فناوری LPDDR5X در کنار مصرف بهینه‌ی آن باعث شده نه فقط در دنیای گوشی‌های هوشمند بلکه برای استفاده در کامپیوترهای شخصی، سرور و صنعت خودرو هم به یک گزینه‌ی ایدئال و جذاب تبدیل شود که قادر است سرعت انجام محاسبات را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. سامسونگ حتی مدعی شده حافظه‌های LPDDR DRAM در بازار کامپیوترهای شخصی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند.

سامسونگ از فناوری حافظه رم LPDDR5X با سرعت ۸٫۵ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

سامسونگ در توسعه‌ی فناوری LPDDR5X با کوالکام وارد همکاری شده تا بدین ترتیب فرایند عرضه‌ی آن به بازار یک سال زودتر صورت بگیرد. همچنین با اعلام نائب رئیس کوالکام، زیاد اصغر، کوالکام نخستین شرکتی خواهد بود که از این فناوری پرسرعت یا بهتر است بگوییم سریع‌ترین فناوری حافظه‌ی رم در جهان پشتیبانی خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست چه زمانی کاربران می‌توانند به صورت رسمی در بازار به حافظه‌هایی با این فناوری دسترسی داشته باشند.

 

برچسب ها: حافظه رم سامسونگ
ارسال نظر
آخرین اخبار