۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
تعداد بازدید: ۴۸۶۷۴
واکنش وزیر دولت دوازدهم به تصمیم بنزینی مجلس:
برنامه هفتم توسعه ابتدا و انتها ندارد. قیمت بنزین باید عادلانه شود. در این صورت شادابی هم به جامعه بازمی‌گردد.
کد خبر: ۲۲۴۵۸

برنامه هفتم توسعه با ایجاد نقدینگی قطعا زمینه‌ساز تورم است!



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد دولت دوازدهم در مورد برنامه هفتم توسعه و تصمیم بنزینی مجلس در این برنامه در گفتگو با تجارت نیوز گفت: من استدلال مجلس و دولت را برای اجرای این برنامه اصلا درک نمی‌کنم، هدف این طرح چیست؟ می‌خواهند مابه‌التفاوت نرخ قدیم و جدید بنزین را به شکل یارانه به افراد اختصاص بدهند؟ این برنامه از اساس نقض غرض است.

وی افزود: دولت می‌تواند قیمت بنزین را عادلانه کند تا عایدی دولت از این محل به شکلی هدفمند بین افراد نیازمند جامعه توزیع شود، اما آیا این یارانه هدفمند است؟!
وزیر اقتصاد دولت دوازدهم گفت: تمام این ماجرا بر سر این بود که یارانه به صورت هدفمند توزیع شود و در خدمت تولید باشد، اما طرح برنامه هفتم توسعه قطعا نقدینگی ایجاد خواهد کرد و زمینه‌ساز تورم است. اکنون به خاطر شرایط بد اقتصادی به کوپن‌فروشی رسیده‌ایم و دولت باید این کوپن را عرضه و نیاز‌های اساسی خود را تامین کند.
کرباسیان تأکید کرد: با روشی که مجلس برنامه‌ریزی کرده بنزین ارزش ریالی پیدا می‌کند و در ازای گرانی بنزین می‌خواهند به مردم پول بدهند و این پول ایجاد تورم می‌کند. راهکار فقط هدفمندی قیمت بنزین است.

وی اضافه کرد: دولت باید کارشناسان و حتی افرادی مثل من که مسئولیت داشتند را فرا بخواند و از آن‌ها راهکار بخواهد. اصلاح قیمت بنزین به شرطی که پول عایدی آن صرف تولید شود راهکار عادلانه‌ای است.

مهدی کرباسیان در پایان با بیان اینکه در مجموع دولت باید محاسباتی در حوزه اجتماعی داشته باشد و حل این مسائل بدون شناخت تمام جوانب و اثرات اقتصادی و اجتماعی و… ممکن نیست، اضافه کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه نه ابتدا دارد و نه انتها. فقط سازمان‌هایی عریض و طویل ایجاد می‌کند و پول مردم هدر می‌شود. این دولت باید به این نتیجه برسد که راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی تولید است و باید به وسیله تولید آینده جوانان را تامین کند. در این صورت شادابی هم به جامعه بازمی‌گردد.

برچسب ها: #برنامه هفتم توسعه #تورم افزایش تورم #نقدینگی رشد نقدینگی وزیر اقتصاد دولت دوازدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار