۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۶۲۸۳۶
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت:
دکتر بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به قم سفر کرده است، با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گزارشی از دستاورد‌های نظام سلامت در بیش از یک سال گذشته ارائه کرد.
کد خبر: ۲۲۵۳۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کردند و خودکفایی در تولید بسیاری از اقلام دارویی و واکسن‌ها را در شرایط تحریم کشور توسط آمریکا و غرب شایسته تجلیل و قدردانی دانستند.

شرایط تحریم ما را به سمت خودکفایی در تولید دارو و واکسن سوق داد

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار از فعالیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کردند و افزودند: تولید برخی اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی از جمله ثمرات تحریم‌هاست و تحریم‌های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.

این مرجع تقلید با بیان این که مسأله افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک موضوعی درمانی باشد، مسأله‌ای اخلاقی است، گفتند: آنچه سبب حفظ مملکت می‌شود، جمعیت کشور است. چین به سبب جمعیتی که دارد در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می‌زند.

آیت الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانسته و تأکید کردند: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می‌کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ این که اجازه نمی‌دهیم محیط زیست تخریب شود، برای این است که محیط زیست تنها متعلق به ما نیست، بلکه برای آیندگان هم هست، بنابراین به فکر آیندگان بودن، خود مسأله‌ای مهم است.

ایشان تأکید کردند: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می‌گیرد نه از فشار و اینکه بخواهیم بدون کار فرهنگی مناسب مسائلی از قبیل حجاب و‌جمعیت را حل کنیم، نتیجه نخواهیم گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه حوزه علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برشمردند که می‌تواند در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، به وزارت بهداشت کمک کند.

ایشان وجود بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به خصوص مناطق محروم را که به همت حوزه و مراجع تقلید بنا شده و به صورت خیریه برای درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعّال است از نمونه‌های این همکاری برشمردند./ وبدا

برچسب ها: واکسن کرونا واکسن علوم پزشکی آیت الله مکارم شیرازی تحریم
ارسال نظر
آخرین اخبار